Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Start-up wil bezorgdiensten versoepelen

Met Paazl willen ondernemers Ramon Keijsers (31) en Bernard Schreiner (30) het voor webwinkelende consumenten mogelijk maken om hun bestellingen te bezorgen wanneer zij dat willen. "Het is heel vreemd dat de consument die keuze niet krijgt."

“Als je in Amsterdam woont, wil je liever niet dat je pakket bij de buren terechtkomt”, zegt Keijsers, aan de telefoon met Sprout. Om nog maar te zwijgen van een dringende bestelling die eerst twee keer tevergeefs bij u aan de deur wordt gebracht, waarna u het pakketje zelf op het postkantoor moet ophalen. Inmiddels bent u dan ruim een week verder eer u het pakket heeft.

 

U begrijpt, Paazl is, zoals de beste proposities, geboren uit ergernis. “Ik werk zelf ook de hele week, maar pakketten komen zelden ‘s avonds aan.” Samen met buurman Schreiner, die een achtergrond in de logistiek heeft, bedacht IT-er Keijsers een oplossing voor dit probleem.

 

Paazl is een SAAS-applicatie die webwinkeliers kunnen toevoegen aan hun kassasysteem. Klanten kunnen vervolgens kiezen waar, op welke dag, in welk dagdeel en voor welke prijs het bestelde product wordt bezorgd. Bijvoorbeeld ‘s avonds thuis, of direct naar het dichtstbijzijnde ophaalpunt. “De distributeurs kunnen al heel veel, maar vreemd genoeg krijgt de consument die keuze niet.”

 

Kansen

Wehkamp is in Nederland pionier met het aanbieden van keuzemogelijkheden wat betreft de bezorging van artikelen. Keijsers en Schreiner richten zich dan ook op minder grote webreuzen. “We richten ons op middelgrote webwinkels. Wehkamp is groot en heeft de middelen voor een eigen automatiseringssysteem voor hun distributie. Maar de meesten hebben niet de armslag om ook zoiets te doen. Wij willen dat voor hen mogelijk maken.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Halverwege juni lanceerden ze Paazl, maar tot nu toe kan nog geen consument er gebruik van maken. Webwinkeliers hebben nog niet toegehapt, maar Keijsers is druk bezig om ze aan boord te halen en is daar naar eigen zeggen een heel eind mee. Ook met distributeurs is hij nog druk in gesprek: “We hebben Selektvracht en DHL Servicepoint als launching partners. Maar we willen zoveel mogelijk distributeurs achter ons hebben, zo worden we ook aantrekkelijk voor de winkeliers.”