Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Mediaduo koopt 19 tijdschriften van Sanoma

New Skool Media, een voor de gelegenheid opgezet mediavehikel, neemt 19 Nederlandse tijdschriften over van uitgever Sanoma. Daaronder zitten bekende bladen als Kijk en Delicious.

Samen met de titels gaan 93 medewerkers mee naar de nieuwe eigenaar, maakte het Finse bedrijf vrijdag bekend.

Het gaat om de titels Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious, Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen. Naar verwachting is de overgang van de betreffende titels eind 2014 volledig gerealiseerd.

New Skool Media is in handen van de voormalige cfo van Sanoma Cor Jan Willig en Rob Koghee, die ook Blue Flower Media runt, een uitgever van sportbladen. ’We geloven stellig in de kracht van deze mooie merken en zien ernaar uit om ze met nieuw elan verder uit te bouwen’, zegt Koghee.

Sanoma zette vorig najaar 32 tijdschriften, die niet meer tot de ’focusmerken’ behoren, in de etalage. Tegelijkertijd werd bekend dat de uitgever 500 banen ging schrappen.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bladen als Panorama, Nieuwe Revu en Playboy wachten nog op een koper. Sanoma hoopt voor het einde van dit jaar duidelijkheid te kunnen geven over de toekomst van deze titels.