Hoe Coco-Mat vijftien landen verovert met duurzame producten

PAUL EFMORFIDIS van Coco-Mat

Megasuccessen met duurzame bedden en linnengoed, het lukte de Griekse ondernemer Paul Efmorfidis (60). Vanuit Amsterdam bouwde hij zijn bedrijf Coco-Mat uit tot een wereldmerk, met winkels in New York en China. Amerika komt hij zelf niet meer in, na in misverstand bij de gate wil het land hem geen visum meer geven. 

Een nachtje op het strand bracht Efmorfidis op het idee voor de natuurlijke matrassen van Coco-Mat. Nu is hij actief in vijftien landen, met een hotelketen, wasserettes, toiletartikelen en een fietsenmerk. De rode draad: alles is zo duurzaam mogelijk en wordt zonder traditionele marketing verkocht. “Dat is karakterloos. We bedenken liever belevenissen waarvan klanten genieten.”

Ongetwijfeld nog nooit eerder vertoond: ruim driehonderd houten fietsen die als een rivier door Athene’s hopeloze verkeerschaos vloeien. Overal waar ze langs peddelen, van de Acropolis tot het...

Eenmalig
geïnteresseerd?

Altijd de beste
ondernemersverhalen?

  • Lid van de meest ambitieuze ondernemerscommunity van Nederland
  • Toegang tot alle premium content
  • 4x per jaar het Sprout Magazine
Sprout Member worden

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!