Smart.pr gaat Breaking Bad tijdens hackathon

Awesome plaatje: Smart.pr, startup in handige pr- en marketingtools, besloot van de hackathon rond een nieuw product een feestje te maken - Breaking Bad stijl. En het is wel degelijk een feestje met een serieus doel.

Smart.pr, de online softwaretool voor pr-mensen van Stef Gallé, Tim Molendijk, Martijn van Hoek en Mark Walschot weet hoe je de boel aantrekkelijk aankleedt. Eerder speelden ze zich al in de kijker met Nouncy, een oogstrelend alternatief voor het spammen van pr-berichten via de ouderwetse mail. (Disclaimer: wij ontvangen een paar honderd pr-mails per dag in onze mailbox).

Het 'marketing anouncement platform' Nouncy draait prima, maar het was volgens Smart.pr tijd om een nieuw product te ontwikkelen. 'We hebben een tool gemaakt om pr-mensen slimmer te laten werken, nu willen we met ons nieuwe product journalisten helpen om minder spam te ontvangen', laat Gallé weten. 

'We hebben eerst 15 journalisten uitgebreid geïnterviewd over hoe ze werken. Vervolgens hebben we een hackathon georganiseerd om in twee dagen met het hele team, onder wie zeven programmeurs uit te vinden hoe we met techniek journalisten kunnen helpen.'

En omdat je van een hackathon een - langdurig - feestje moet maken, heeft Smart.pr voor deze gelegenheid zijn kantoor omgebouwd tot een meth lab. Yep: het thema van de hackathon is Breaking Bad, dus voor het code kloppen en brainstormen heeft iedereen zich uitgedost als Walter White en Jesse Pinkman. Nou ja, voor bovenstaande prachtfoto in elk geval.

Om te laten zien dat je zo'n hackathon een duidelijke structuur moet geven, deelt Smart.pr ook maar het schema dat woensdag en donderdag wordt gevolgd bij het ontwikkelen van een eerste versie van het pr-filter voor journalisten:

 

Philip Bueters is redacteur van Sprout.nl en schrijft over ondernemen, innovatie en technologie.