Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zo begin je een succesvol YouTube-account

1,8 miljard mensen loggen één of meerdere keren per maand in op YouTube om video's te bekijken, maakte YouTube-ceo Susan Wojcicki gisteren bekend. Meeprofiteren van het succes van deze digitale videoboer? Zo creëer je zelf een succesvol YouTube-account.

youtube marketing

YouTube is in een jaar tijd flink doorgegroeid. De Amerikaanse videowebsite had in juni 2017 nog 1,5 miljard gebruikers die maandelijks actief waren op het platform, nu zijn dat er 1,8 miljard. Het aantal actieve videokijkers is dus met wel 20 procent gegroeid. Een groeimarkt dus, en laat dat nu precies zijn waar je als ondernemer doorgaans op in wil haken.

Vijf w’s

Wie zal er naar je video’s kijken?

Maar hoe begin je nu het handigst je eigen kanaal op YouTube? Onderstaande infographic helpt je een handje op weg. Begin met de vijf w’s en de h, dus: wie, wat, wanneer, waarom, waar en hoe. Wie zal potentieel naar je video’s kijken en wat voor filmpjes kun je daarom het beste maken? Wanneer hebben mensen iets dergelijks in het verleden gedaan? Hoe zorg je ervoor dat je video’s met de tijd beter zullen worden? Het zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen voor je begint met een kanaal.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Een multiple-socialstrategie is essentieel voor iedereen die een YouTube-kanaal begint. Zoek dus voor je een account op YouTube aanmaakt uit of je username ook nog beschikbaar is op andere social-kanalen, zoals Instagram, Snapchat of – voor the old-fashioned – Facebook.