Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Drie redenen waarom je The Next Web niet mag missen

The Next Web calls all crazy ones. 26 en 27 mei barst het startup-technologie event los. Drie redenen waarom je deze editie zeker niet mag missen.

Twee dagen bomvol innovatie, startups en mindblowing tech. En helemaal leuk, dit jaar wordt alles gefilmd voor een The Next Web-livestream. Sprout is mediapartner van The Next Web en zendt het event live uit zodat je het kan volgen vanuit je huiskamer. De beste momenten van het zullen worden uitgelicht en interessante gasten zullen ter plekke worden geïnterviewd in televisiestudio van The Next Web. 

1. Sprekers 

Sprekers als Casey Neistat, die de ene Youtube-viral na de andere scoort. Bijvoorbeeld deze video; waar hij op een snowboard door de besneeuwde straten van New York toert. 

Wie je ook echt moet gaan zien is Dirk Ahlborn, CEO van Hyperloop. Hij komt vertellen over de innovatie revolutie van het openbaar vervoer. In de nabije toekomst gaan we reizen met een snelheid van meer dan 1200 kilometer per uur. En ja, dat is inderdaad bijna 400 kilometer per uur sneller dan met het vliegtuig. Vertraging door blaadjes op het spoor wordt verleden tijd als we de bedenkers van de Hyperloop mogen geloven. Klik hier voor het blokkenschema en alle sprekers. Waaronder ook Jason Fried (medeoprichter Basecamp) en Steve Huffman (Reddit).

2: Feestje

Het feestje van TNW oprichters Boris Velthuijzen van Zanten en Patrick de Laive is behoorlijk populair geworden. Bij de eerste editie in 2006 ontvingen ze 250 bezoekers en tien jaar later verwachten ze op de aankomende editie zo’n 20.000 bezoekers. ‘Maar’, beloofd het duo, ‘het blijft intiem en informeel’. Je zou dus zomaar met Casey Neistat, Julie Zhuo (design Facebook) of Kees Koolen (oprichter Booking.com en adviesraad Uber) aan de speaker-bar een biertje kunnen doen. 

3: Workshops

Beter leren pitchen leer je tijdens The Next Web van Peter Hopwood. In de workshop krijg je handvaten waarmee je van gemiddelde spreker, een briljant pitcher wordt, die met enthousiasme en plezier zijn ideëen aan het publiek kan overbrengen.  

Marketing en PR zijn key in startup-land en in de ‘get-your-hands-dirty’ workshop van Stefan Fountain CEO van PR.co leer je de fijne kneepjes van het vak. Hij werd bekend met zijn eigenzinnig filmpjes waarin hij b-filmacteurs inzette voor PR-doeleinden. Hiermee werd hij de eerste startup die succesvol werd aangeklaagd door Knight Rider-acteur David Hasselhof. Tijdens zijn workshop stel je in drie kwartier een complete, op maat gemaakte, PR-strategie op. Het doel van je bedrijf is het uitgangspunt en na het (opnieuw) vaststellen van je de doelgroep, werk je de communicatie kanalen, en de sleutelboodschap uit. Super handig, je kan dit meteen in de praktijk gebruiken. Klik hier voor het hele aanbod van de workshops tijdens het event.