Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

#Kijken: Hoe een autodealer worstelt en vernieuwt

Deze documentaire (de trailer zie je hierboven) is verplichte kost voor ondernemers: Hoe Gert Kooijman, de ambitieuze directeur van een Toyota- en Kia-dealer, zichzelf en zijn medewerkers probeert te vernieuwen.

Met dank aan de NTR

In deze documentaire van Catherine van Campen zit de camera dicht bovenop showroom-actie en pogingen van directeur Gert om ‘het nieuwe werken’ gemeengoed te maken binnen zijn bedrijf, inclusief intieme beoordelingsgesprekken met medewerkers. Zo krijgt een nukkige monteur te horen: “Qua expressie zit er weinig gezelligheid in je gezicht.” Of tegen een verkoper: “Ik denk dat het allemaal met net dat stukje power te maken heeft. Het lijkt wel alsof je echt oud aan het worden bent, en dat dat eruit is.”

Lukt het Gert om van een werknemer 1.0 een werknemer 2.0 te maken? Hoe ondergaat het personeel die toenemende druk? En hoe overleeft een familiebedrijf in crisistijd?

Kijk en geniet: