Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Twee belangrijke groeitips van WeTransfer-oprichter Nalden

Neem de juiste mensen aan en richt alles in op schaalbaarheid. Dat zijn twee van de belangrijkste tips die WeTransfer-oprichter Nalden in de praktijk leerde, en die hij zou willen hebben gehad toen hij zelf begon met ondernemen.

Nalden (echte naam: Ronald Hans) sprak onlangs tijdens The Next Web met de BBC in de reeks ‘CEO Secrets‘. Samen met medeoprichter Bas Beerens (die eerder dit jaar door de VN werd uitgeroepen tot ‘Entrepreneur of the World’) stapte hij vorig jaar – met WeMarket – ook in webhandel. In een opmerkelijk deal kocht hij afgelopen maart met WeTransfer zijn andere bedrijf Present Plus op.

1. Personeel 

Het is van levensbelang dat je als ondernemer begrijpt hoeveel verschil mensen maken in een (startend) bedrijf, zegt Nalden. “Een goede nieuwe werknemer kan je business binnen enkele weken laten excelleren. Een slechte kan je maanden lang afremmen, of je zelfs de kop kosten.”

2. Schaalbaarheid 

Kies de juiste technologie en maak je onderneming zo schaalbaar mogelijk, adviseert Nalden. “Toen wij begonnen wilden we geld verdienen met advertenties. Maar het is heel lastig om advertenties en een salesteam op te schalen.”

Dat werkt een stuk beter bij de betaalde variant van WeTransfer (Plus). “Dat is geïntegreerd in het product, het is puur technologie, en is daarmee veel schaalbaarder.”

Bonus: in dezelfde BBC-reeks kwam ook Reid Hoffman aan het woord, oprichter van het net door Microsoft overgenomen LinkedIn: