Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Stelios: kopen in recessietijd

Stelios Haji-Ioannou, oprichter en eigenaar van Easyjet, weet wel hoe hij de recessie overleeft. “Nu is de tijd om te kopen.”

In een kort interview met Realbusiness stelt Stelios: “De ondernemers die de recessie overleven, zijn de ondernemers met cash. Er is geen hoop voor wie zonder cash komt te zitten.”

Stelios zet zijn geld juist nu in: “Er zijn volop kansen voor ondernemers met geld. Cash is twee keer zoveel waard op de bedrijfsmarkt. Cash is king, real assets are undervalued.”

De waardering van zo’n onderneming of product is simpel, vindt Stelios: “In een recessie kijk je naar wat de prijs van een bedrijf was op het hoogtepunt van de markt en daar betaal je dan de helft van. Kijk bij iedere aankoop naar hoe sterk de prijs gecorrigeerd kan worden voor recessie-invloeden.”

Lees het interview dat Sprout eind 2007 had met de topondernemer.

 

 

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.