Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Thuismarkt drukt resultaten Coca-Cola

ATLANTA (ANP) - Coca-Cola heeft in het derde kwartaal minder frisdrank verkocht op zijn belangrijke thuismarkt Noord-Amerika. Dat bleek dinsdag uit de kwartaalresultaten van 's werelds grootste frisdrankconcern. Coca-Cola zag de afgelopen periode zowel het resultaat als de omzet dalen.

Het bedrijf realiseerde een winst van circa 2,1 miljard dollar. Dat was een jaar geleden nog bijna 2,5 miljard dollar. De opbrengsten van de drankenfirma zakten tot bijna 12 miljard dollar.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Eerder dit jaar kondigde het concern een groot stappenplan aan om de groei op de lange termijn nieuw leven in te blazen. Coca-Cola maakte dinsdag bekend dat het begonnen is met ingrepen om vanaf 2019 op jaarbasis 3 miljard dollar te besparen. Als onderdeel van de besparing worden veel distributiegebieden in Amerika verkocht aan onafhankelijke bottelarijen.