Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ticketscript naar meer landen met 8,6 miljoen groeigeld

De Nederlandse e-ticketverkoper Ticketscript heeft 8,6 miljoen euro opgehaald bij een Britse investeerder. Met het geld wil oprichter Frans Jonker uitbreiden naar nog eens 1 of 2 landen.

Jonker en zijn team hadden in 2010 ook al eens succes in Londen, waar ze in een eerste ronde bij angel investors 2 miljoen pond ophaalden. 

Met de nieuwe ronde, van private equity-investeerder FF&P, moet de dienstverlening van de e-ticketdienst naar ‘een hoger niveau’.  ‘We gaan ten eerste investeren in bestaande landen, op het gebied van sales, marketing en ons product’, zegt Jonker. ‘Daarnaast gaan we in Europa verder uitbreiden.’ 

Zie ook: Hoe Ticketscript de e-ticketmarkt verovert

Ticketscript, dat tot nu toe door 70.000 evenementen werd ingezet als ticketplatform, is nu actief in België, Groot-Brittannië, Duitsland en Spanje. ‘Daar moeten nog 1 a 2 landen bijkomen’, zegt Jonker. 

Een van de onderdelen waar het Amsterdamse bedrijf in wil investeren is de ‘Ticketscript box office’, een app waarmee een congres of ander evenement aan de deur zijn eigen kaartjes kan verkopen. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het in 2006 opgerichte bedrijf (met inmiddels 70 medewerkers) rekent een fee van 1,50 euro per verkocht ticket en werkt zonder abonnement of licenties. Organisatoren kunnen zelf hun event aanmelden en de kaarten daarvoor aanbieden. ‘Als onze klanten verkopen, maken wij omzet’, zegt Jonker.

Dat model zorgt volgens hem niet voor een instabiele inkomstenstroom. ‘Hoe groter je bent, hoe voorspelbaarder het wordt. Een groot deel van de evenementen is terugkerend; op een gegeven moment weet je wel wat je kunt verwachten.’