Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Verzekeraar voor promotie

Adverteren staat in Nederland in de kinderschoenen. In de VS weten ze pas wat adverteren is. Een verzekeraar helpt bedrijven om op te vallen. Hoe je gratis 300.000 dollar weggeeft.

De VS is vergeven van de reclame. Opvallen wordt steeds moeilijker, want consumenten sluiten zich af.

Gonigam’s World Furniture Mall (Chicago) gaf per klant 10.000 dollar aan meubilair weg als de lokale helden van de Chicago Bears de Green Bay Packers zouden veslaan. De Bears wonnen met 26-0. Tweehonderd klanten gingen aan de haal met 300.000 dollar aan meubilair. De kosten: nul!

De meubelboer had een speciale prijsvraagverzekering afgesloten. Het effect van de actie is langdurig. Sindsdien stijgt het bezoek op de website van het bedrijf en neemt het aantal klanten toe.

Tassenmaker Crumpler startte de actie ’beer for bags’. Bierdrinkers die flesjes speciaalbier inleverden, kregen een tas. De omzet nam 20 procent toe. Het merk was zichtbaar, en dus populair.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Meer over reclamemaken nieuwe stijl op CNNMoney.

Waar blijft die Nederlandse prijsvraagverzekeraar?