Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Willem Avontuur (24), Drooove

Wat auto’s bestickeren met reclame en goedkoop verhuren aan particulieren Start 3 februari 2011 Personeel 1 in dienst plus freelancers Omzetverwachting 2011 500.000 euro

 

Het concept van Drooove is simpel: auto’s bestickeren met reclame en goedkoop verhuren aan particulieren. Willem Avontuur kwam op het idee door zijn oom, een projectontwikkelaar. “Hij zocht een leuke, nieuwe manier om zijn nieuwbouwprojecten onder de aandacht te brengen. Ik wilde graag in een nieuwe auto rijden. Dus ik zei: als jij voor mij een auto least mag je hem volplakken met reclame, dan rij ik wel heel Breda rond.”

Een paar avonden brainstormen later ontstond Drooove. Avontuur heeft inmiddels 72 aanvragen binnen en de eerste vijftig auto’s zijn besteld. Lokale adverteerders heeft hij al, met landelijke is hij nog in gesprek.

Investeerders vinden was lastig, mede door zijn leeftijd. “Ik ben 24 en zie er ook nog eens jonger uit dan 24. Dan word je niet snel serieus genomen als je binnenkomt bij een leasemaatschappij en zegt dat je vijftig auto’s wilt bestellen.” Uiteindelijk komt hij terecht bij een leasemaatschappij uit Breda. “Daar had ik een heel positief gesprek. Zij stelden ook serieuze vragen. Het was net alsof we al jaren bij elkaar over de vloer kwamen. Met hen ben ik in zee gegaan.”

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.