Hoe genereer ik nog waardevollere aanvragen?

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
keukenaanbod.nl
Hoe genereer ik nog waardevollere aanvragen?

Hi allemaal, 

Ik genereer aanvragen voor de keukenbranche, het gaat erg goed en hoor veel postieve reacties. Wat ik wel nog vaak hoor van mijn klanten(keukenspecialisten) is dat wanneer ze aanvragen bij mij inkopen hier ook nog vaak mensen tussen zitten die een beetje aan het orienteren zijn. 

Deze zijn natuurlijk niks waard voor mijn klanten maar hebben hem wel gekocht. Ik vind crediteren helemaal niet erg maar ik heb liever dat ze geen aanvraag doen op mijn website. 

Via FB advertenties komen ze binnen en komen vervolgens op mijn landingspagina keukenaanbod.nl/aanvragen voordat ze de keuze tool ingaan. 

Iemand tips of aanpassingen? 

 

Prospect Online Marketing
Op zich zijn ze natuurlijk

Op zich zijn ze natuurlijk wel wat waard, maar nog niet op korte termijn. Ik zou dan ook niet direct crediteren, maar ze met korting bijvoorbeeld aanbieden. Bij een hele goede lead krijg je natuurlijk ook later niet dubbel betaald.

Je kunt uiteraard extra vragen erin opnemen, zoals hoe ver bent u in het beslissingsproces, heeft u al offertes, etc. Echter in de regel geldt hoe meer vragen, hoe minder leads. Verder zie ik bij de vraag: Wanneer heb je de keuken nodig? Geen optie met bijv. minder dan 3 maanden. Aan de hand van deze criteria kun je ook de leadprijzen wellicht varieren en anders prijzen. Al met al zal het toch testen blijven en zullen er altijd wat mindere leads tussen zitten. 

Smartfanpage B.V.
Hi Lamar, 

Hi Lamar, 

Benader je doelgroep direct op Facebook? Ik kan me voorstellen dat het zinvol kan zijn om een prelander in te bouwen in je campagne. Denk bijvoorbeeld aan een quiz of een eBook met 10 tips voor het selecteren van je ideale keuken. Op deze manier zal je conversie op pagina hoger zijn en kun je beter inspelen op koude en warme leads. Waarom zou je uberhaupt een koude lead verkopen aan een eindklant? Je kunt deze beter zelf behouden en op een later moment automatisch opvolgen in je funnel en dan alsnog voor de volledige prijs verkopen. Daarnaast zal je ROI veel beter zijn omdat je inspeelt op verschillende koopfases van de lead. 

Een aantal case studies over o.a. quizzes en eBooks kun je hier vinden: https://www.smartfanpage.com/category/case-studies/ 

Gr. Koen 

www.martijnbaten.nl
Aanvullend op de reactie van

Aanvullend op de reactie van Koen vraag ik me af op welke manier de Facebook advertenties worden getartegt. Dat is uiteraard bepalend voor de personen die reageren en in welke fase van het klantproces zij zich bevinden. Middels verschullende targetting, zou je veel gerichter en relevanter aanwezig kunnen zijn. Ik zou tevens niet zeggen dat klanten/leads die zich orienteren niets waard zijn. Juist deze personen kunnen middels relevante content ondersteund worden in het kiezen van de juiste keuken en wat hierbij komt kijken. Jouw afnemers of jijzelf kunnen hiermee dus veel meer waarde toevoegen aan de orientatieproces van de klant.