Welke problemen kom jij tegen bij leadgeneratie?

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Smartfanpage B.V.
Welke problemen kom jij tegen bij leadgeneratie?

Nieuwe klanten willen we allemaal en een manier om dat te bereiken is via leadgeneratie. Maar ik kom vaak dezelfde problemen tegen. Soms zijn deze technisch en soms inhoudelijk van aard. Tegen welke problemen loop jij aan als het gaat om online leadgeneratie? 

www.martijnbaten.nl
Welke problemen/uitdagingen

Welke problemen/uitdagingen kom je tegen bij het genereren van leads, Koen? Hoe heb je op dit moment je leadgeneratie opgebouwd? Mijn persoonlijke ervaring bij klanten is dat veel ondernemers zich focussen op een te beperkte doelgroep die wel te converteren is, maar hierdoor te weining/niet investeren in hun zichtbaarheid en ondersteuning/relevantie bieden op plekken waar de klant zich orienteert ipv wil converteren. 

Smartfanpage B.V.
Hi Martijn,

Hi Martijn,

Wij doen voor ons eigen bedrijf (www.smartfanpage.com) voornamelijk leadgeneratie via content marketing. Soms besteden we ook geld aan webinars via Facebook marketing, maar dat is geen continu proces. 

Jouw ervaring is zeker herkenbaar. Het is belangrijk om vanuit de eerste kennismaking helder te zijn over de verwachtingen. Uiteindelijk gaat het erom dat er voor beide partijen een win-win situatie onstaat. Om daar te komen is het van belang om na te denken over de waarde van de klant (lifetime value, ltv) en hoeveel het mag kosten om een klant binnen te halen (cpa, cost per acquisition). Deze methode werkt erg goed bij onze klanten. Als de klant nog niet weet wat zijn CPA of LTV is, is het juist van belang om daar achter te komen. Dit kun je doen door goed na te denken over je funnel op Facebook of op een ander kanaal. 

Uiteraard heb je altijd klanten die moeite hebben met investeren. Het is dan van belang om de mindset aan te passen. Als dat niet lukt, dan moet je je soms afvragen of er een samenwerkingsmatch is. 

Hoe gaat het bij jouw leadgeneratie? 

Nasano Management B.V.
Hoi Koen,

Hoi Koen,

Interessante vraag. Wij houden ons dagelijks bezig met verschillende vormen van (online) leadgeneratie. Een integrale aanpak - sales, marketing (on- en offline) werkt het beste - is onze ervaring. De opmerking voor content en type content is herkenbaar. Wij starten zelden een nieuw traject zonder het goed in kaart brengen van de buyer persona's en de customer journey. Het is belangrijk om in elke fase van de customer journey relevante content aan te bieden.

Voor als je meer wilt lezen: wij publiceren wekelijks artikelen van verschillende experts op ons blog. Check https://www.nasano.nl/blog/.

 

Met vriendelijke groet,
Jeroen Venus

www.martijnbaten.nl
Uiteraard goed om te richten

Uiteraard goed om te richten op het kostenaspect, want dit helpt om het beschikbare budget gericht in te zetten en tevens uitspraken te doen over de verwachte opbrengsten. Echer, belangrijk om hiervoor eerst goed inzicht te hebben in het proces van de klant en waar deze problem/vragen/onzekerheden heeft. Dan kun je hieromheen je campagnes gaan bouwen, content creeren die aansluit op de fase waarin de klant zich bevindt en hiermee testen en optimaliseren.