Marketing

In ieder bedrijf krijgen marketeers andere taken toebedeeld. Aan het eind van de rit draait het  om het promoten van het product of dienst dat het bedrijf levert. Marketing laat de klant kennismaken en vertrouwd raken met wat het bedrijf doet en kan. Tools, tips en handvatten voor het voeren van een goed marketingbeleid vind je hier.

Marketing

Een goed marketingplan geeft handen en voeten aan de bedrijfsstrategie. Waar sta je voor? Hoe bereik je jouw klanten? Businessplan en marketingplan sluiten naadloos op elkaar aan en, indien goed uitgevoerd, versterken elkaar. Ontdek hoe je een goed marketingplan maakt.

Of je nu als starter je kansen wil inschatten of als groeiende ondernemer nieuwe markten wil aanboren. In beide gevallen is marktonderzoek nodig. Wat is een marktonderzoek en wanneer en hoe voer je het uit? Alles over het marktonderzoek lees je in dit dossier.

Hoe bepaal je de prijs van een product of dienst? Of het nu de prijs voor een nieuw product betreft, het heroverwegen van de prijsstrategie of een prijsverlaging; in alle gevallen hanteer je een prijsbeleid. Hoe bepaal je dat beleid? Tips, do’s en don’ts.

De goedkoopste manier om je als ondernemer of bedrijf in de picture te spelen is met free publicity. Er zijn verschillende manieren om gratis publiciteit te genereren. Hoe zorg je voor zoveel mogelijk positieve gratis publiciteit? De checklist free publicity.

Je hebt groot nieuws te melden aan de pers. Daar moet een persbericht de deur voor uit. Helaas denken met jou 299 andere mensen dat. Hoe val je op tussen de dagelijkse stroom aan persberichten? De checklist een persbericht maken.

Wat komt er kijken bij e-mailmarketing? Hoe voorkom je dat jouw nieuwsbrieven in de spam terechtkomen en aan welke wettelijke regelgeving ben je gebonden? Waar haal je de e-mailadressen vandaan? En wat levert het op? Tips en een stappenplan voor succesvolle e-mailmarketing.

Wil je er echt wat aan de bedrijfssite hebben, dan moet je de website van goede content voorzien. Waar moet je op letten bij het formuleren van de doelstelling en het vullen van een website? Wat zijn de do’s en don’ts? Tips voor een inhoudelijk goede website.

Een prachtige webwinkel zonder bezoekers is nutteloos. En een webshop met veel bezoekers maar geen kopers, verdient ook niets. Dit dossier online conversie vergroten helpt bij het verzamelen van meer online leads, verkopen en terugkerende bezoekers.

Door expert in je vakgebied te worden genereer je gratis publiciteit. Dat is goed voor je business. Voorwaarde is wel dat je jouw deskundigheid goed uitdraagt. Hoe word je een goede deskundige? En hoe promoot je je expertise? De checklist deskundige in je branche worden en te blijven.

Een relatief nieuwe manier om klanten te interesseren voor jouw product of dienst is contentmarketing. Deze moderne manier van marketing voeren neemt de plaats in van adverteren. Wat is contentmarketing? Wat kun je ermee en hoe gebruik je het als bedrijf?

Waarvoor dient social media en wat moet je ermee als ondernemer? Tips om de verschillende social media op de juiste manier toe te passen. Met handleidingen om een Twitter, Facebook, LinkedIn en Google+ account aan te maken voor je bedrijf of onderneming.