Factuur maken en versturen

Als ondernemer maak en verstuur je zelf facturen. Waar moet je op letten als je het via de 'ouderwetse' geprinte manier doet of via de elektronische weg? Tips voor het maken en versturen van (digitale) facturen.
Ieder bedrijf stuurt en ontvangt regelmatig facturen. Dat is niet alleen nodig om het inkoop- en verkoopboek goed op orde te krijgen, je bent wettelijk verplicht om facturen te versturen en bewaren. Hoe stel je een goede factuur op, aan welke wettelijke voorwaarden moet het voldoen en wanneer stuur je een factuur? Alles wat je moet weten over het opstellen en versturen van een factuur, vind je in dit dossier.
  1. Factuur maken en sturen: tips voordat je begint
  2. Checklist voor inhoudelijk goede factuur
  3. Factuur opmaken en verzenden: tips om betaald te krijgen
  4. Bewaarplicht voor facturen
  5. Overstappen op elektronisch factureren
  6. Elektronische factuur: voordelen en voorwaarden
  7. Methodes en systemen om digitale factuur te maken en versturen

Zie onze website voor meer informatie