Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2012

Youngwave

Robert van Hoesel (18)

Wat: jongerenconsultancy
Start: 2009
Personeel: 0
Omzet 2011: niet openbaar

Robert van Hoesel begon, zoals zoveel jongens van leeftijd, op z’n vijftiende met het ontwerpen van websites. Leuk om te doen hoor, maar er miste iets. “Ik merkte al snel dat ik minder met de technische aspecten van zo’n site bezig was, en veel meer met de strategische kant; wat ging zo’n website doen? Voor welke doelgroep?” Een logische stap leek Van Hoesel dan ook dat hij consultant werd. En zo geschiedde op zijn zestiende. Het ontbrak echte aan één ding: “Ervaring. Die had ik natuurlijk niet zoveel. Daarom ben ik in de jongerenconsultancy gestapt. Dat was namelijk mijn expertise, jong zijn.”

[VOTEBUTTON GROUP=”25 onder de 25 publieksprijs” ITEM=”Youngwave”]

Met zijn bedrijf Youngwave brengt Van Hoesel grote ondernemingen en jongeren samen. Voor de belastingdienst organiseerde hij bijvoorbeeld 24 Hours, waarin een probleem centraal stond waar de dienst zelf niet uitkwam. 24 jongeren mogen dan een etmaal los gaan om oplossingen aan te dragen. Van Hoesel: “Dertigers en veertigers hebben over het algemeen veel ervaring, maar mijn generatie is veel conceptueler en visueler. Daarom werkt 24 Hours zo goed.”

Van Hoesel is een vat vol ideeën. Binnenkort lanceert hij nieuwe concepten, en in het recente verleden was hij één van de krachten achter KvK18, een startpunt voor jonge ondernemers. Alleen zijn school leed eronder. Op het VWO bleef hij zitten, en hij switchte naar volwassenenonderwijs. Maar door al zijn werk kwam hij daar te weinig, en hij werd officieel dropout. “Niet leuk nee. Maar het motiveert me ook weer om hier iets heel moois van te maken.”

Tekst: Rob Roelofs