Kleurpoeder.nl

Quirijn van Zon (21), Maarten Prins (21) en Mathijs Vrenken (21)

Wat: Kleurenpoeder
Sinds: Juli 2013
Omzet 2014: 95.000 euro
Medewerkers: 1
Waar: Amsterdam
Website: Kleurenpoeder.nl

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

The Color Run kwam naar Nederland. Ik (Quirijn van Zon, red.) wilde wel iets met dit poeder, maar kwam erachter dat het nergens in Nederland en omstreken te koop was. Dan maar zelf doen, was de conclusie; KleurPoeder.nl was geboren. Daarna is uitgebreid met een betere site: KleurenPoeder.nl.

Sinds september 2014 Zijn Maarten Prins, Mathijs Vrenken en Michiel Soons gestart met onze uitbreiding naar Engeland. Momenteel is wordt deze site gemanaged door Quirijn, Maarten en Mathijs. De site is sinds januari operationeel en draaide in de eerste 40 dagen zijn eerste 2000 euro omzet. Dit stijgt hopelijk komend jaar naar een totaal van 30.000 euro in 2015.

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

Het is leuk om poeder te bestellen. Wij verkopen geen poeder maar een feest. Het belangrijkste is om er precies achter te komen wat een klant wil. De één wil zo veel mogelijk poeder voor zo een laag mogelijke prijs, terwijl de andere liever de service heeft dat er zo min mogelijk zorgen rondom de organisatie zijn. Dat moet je aanvoelen en daarop moet je inspelen.

Wij verkopen geen poeder maar een feest

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen? 

Een reactie kan zijn: 'O, ja sorry, ik herkende je niet, ik had een volwassen man verwacht.' Wij vinden het belangrijk om hier eerlijk over te zijn. Wij bestaan pas anderhalf jaar en zijn nog geen ervaren webshop. Dat kan nadelen hebben. Door eerlijk te zijn, wek je veel begrip op bij je klanten. Daarnaast is er nog geen één klant ontevreden weggelopen.

Door eerlijk te communiceren over de moeilijkheden die wij soms met voorfinanciering ondervinden, is een aantal grote klanten bereid om een deel of het geheel voorafgaan aan hun evenement te betalen. Wij geholpen met gratis financiering, zij zijn verzekerd van levering omdat wij in staat worden gesteld ver vooruit in te kopen.

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

Meer partners aan wie wij routinetaken kunnen uitbesteden. Dit begint bij onszelf. Door van het hele bestelproces een standaard systeem te maken, kunnen veel taken worden uitbesteed en kunnen wij ons op klantcontact en nieuwe kleuren, kleurstoffen en special effects focussen.

25 onder de 25 van 2015

Scholica