Movin

Hylke Bron (22), Mathyn Buiteveld (23), Patrick van Rietschoten (25) en Tim van Kempen (25) 

Wat: indoor navigatiesoftware
Sinds: 2012
Omzet 2014: 20.000 euro
Medewerkers: alleen eigenaren
Waar: Zwolle
Website: Movin.io

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

'Wij zijn ervan overtuigd dat de manier waarop mensen wegwijs worden gemaakt binnen gebouwen moet veranderen. Op dit moment is er vaak een overvloed aan borden en een slechte en onpersoonlijke informatievoorziening. Wij willen het prettiger maken om bijvoorbeeld in een ziekenhuis te zijn door je een digitaal hulpmiddel te geven: indoor navigatie. Je kunt het vergelijken met TomTom of Google Maps, maar dan voor binnen. Je ziet op je smartphone waar je loopt en waar je naartoe moet. De gemakkelijkste manier om binnen gebouwen van A naar B te komen. Stel je voor dat je dit kunt gebruiken in bijvoorbeeld ziekenhuizen, musea, beurzen, winkelcentra en op vliegvelden.'

Vergelijk het met TomTom of Google Maps, maar dan voor binnen

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

'Wij beschikken over de best-in-class technologie die betrouwbaarder, accurater en gemakkelijker te integreren is dan die van onze concurrenten. Deze technologie is te integreren op zowel iOS als Android en is daarmee niet gebonden aan één type devices, maar beschikbaar voor het brede publiek. Iedere developer kan binnenkort met onze software aan de slag om indoor navigatie-apps te maken. Daarnaast kunnen we zelf ook de eindoplossing aan de klant bieden.'

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen? 

Mensen zien ons als friskijkers

'Goes both ways: we profiteren van het feit dat we jong, innovatief en gigantisch ambitieus zijn. Mensen zien ons als friskijkers. Anderzijds merk je ook dat als je een bedrijf begint tijdens je studie, je met heel veel dingen nog onder het vriespunt zit: je hebt geen netwerk, geen klanten en geen ervaring. Werk aan de winkel dus.'

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

'Kort gezegd moeten we voor onszelf de mogelijkheid scheppen om hier aan te werken en deze droom waar te maken. Gelukkig zijn onze privékosten laag en lopen we momenteel weinig risico, dat is ook wat ons in staat stelt om dit nu te doen, maar dat kan in de toekomst uiteraard veranderen. In deze fase is het voor ons belangrijk dat we de early adopters aan ons weten te binden, dat we ons product lean gaan uitbreiden en verbeteren, een track record opbouwen en de markt vertellen dat we er zijn!'

25 onder de 25 van 2015

Scholica