The Punchy Pack

Talitha Muusse (23) en Chantal Inen (30) 

Wat: Sociaal ondernemen
Sinds: 2011
Omzet 2014: 200.000 euro
Medewerkers: 2 vast, en 2 tot 4 flexibel
Waar: Amsterdam
Website: Thepunchypack.nl

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

We hebben het bedrijf gestart om via jonge professionals maatschappelijke impact te creëren. Wij geloven dat jonge mensen binnen organisaties als intrapreneurs de motor kunnen zijn van duurzame verandering. Helaas biedt niet iedere organisatie jonge mensen evenveel ruimte, dus creëren wij die voor ze! De triggers waren de corporate ervaringen van Chantal bij KLM en Talitha bij Deloitte; hier ervaarden ze zelf hoe lastig het kan zijn als jong professional om je werk en persoonlijke ideële doelen met elkaar te verbinden.

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

Ons bedrijf is anders omdat wij jonge mensen, ondernemers en intrapreneurs, inzetten om de maatschappelijke missie van organisaties te realiseren. Organisaties in onze branche werken op ad-hoc basis met jongeren, wat ook heel belangrijk is. Wij richten ons op de jonge high potentials binnen bedrijven en ontwikkelen op maat trajecten voor deze bedrijven die zich onderscheiden door nuchterheid in aanpak en een echte koppeling met de strategische agenda van het bedrijf; het zijn dus geen ‘leuke’ eendaagse brainstorms om young professionals te pamperen! Daarnaast proberen we naast het uitvoeren van opdrachten evenveel eigen projecten te initiëren; van campagnes tot de ontwikkeling van een start-up innovatiegame.

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen? 

Jong zijn heeft voordelen en nadelen. Omdat wij concepten ontwikkelen voor andere jonge professionals en ondernemers kunnen wij ons goed inleven in onze doelgroep; wij snappen hoe hun leven er nu uit ziet (prive en zakelijk) en waar ze naartoe zouden willen. Tegelijkertijd is het extra lastig soms om als jong iemand andere jonge mensen te inspireren.

Jonge mensen hebben toch de neiging meer aan te nemen van een senior

Jonge mensen hebben toch de neiging meer aan te nemen van een senior. Wij maken vaak genoeg mee dat de jonge professionals binnen bedrijf kritischer zijn op onze programma's dan hun managers; het houdt ons extra scherp! Jong zijn is een kracht, dat proberen we te zien als positief en zetten we in.

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

Doorgaan zoals we doen :)

25 onder de 25 van 2015

Scholica