Thunder Agency

Bert Habets (24) en Jochem Ramaekers (34)

Wat: boekings- en evenementenbureau
Sinds: 2012
Omzet 2014: niet bekend
Medewerkers: 2 stagaires
Waar: Maastricht
Website: Thunderagency.nl

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

Nederlandse dj's zijn booming

'Nederlandse dj's zijn booming. Wereldwijd zijn de bedragen voor optredens van top-dj's naar astronomische hoogten gestegen. Wij merkten daardoor dat er lucht kwam in de markt: Nederlandse en Belgische organisatoren hebben vaak niet zulke budgetten en gaan dus op zoek naar andere headliners in een lager prijssegment (500-2000 euro per boeking, afhankelijk van de artiest). Daarnaast merkten we dat veel organisatoren in het zuiden van Nederland vaak naar het noorden kijken wat daar populair is. Wij wilden bewijzen dat in het zuiden van Nederland en België ook genoeg talent zit met potentieel voor de top van de Nederlandse en wereldwijde uitgaansbranche.'

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

'We steken veel tijd in het opbouwen van de carrière van onbekend talent: we introduceren het bij organisatoren, helpen het met het onderhoud van sociale media en werken samen aan het bouwen van hun profiel. Zo hebben we bijvoorbeeld Lucas & Steve (momenteel een van Nederlands snelst groeiende namen met een platencontract bij Spinnin Records) en Deepend (in maart in de iTunes top 10 met een remix voor Amerikaanse popartiest Matt Simons) ontdekt toen ze nog enkel op hun zolderkamertje produceerden en een eerste duw in de goede richting gegeven. 

We steken veel tijd in het opbouwen van de carrière van onbekend talent

Daarnaast worden we veel betrokken bij de programmering van evenementen en clubavonden, waardoor we onze eigen artiesten kunnen plaatsen en ons netwerk met andere boekingskantoren en artiesten kunnen verbreden.

Ook hebben Jochem en ik allebei een achtergrond in het organiseren van eigen succesvolle evenementen (Jochem met de bedrijven At The Villa Group en Gedreven Gasten en ik met de bedrijven Amuse Events BV en Baile Phunk) waar we onze eigen artiesten kunnen plaatsen om zo hun bekendheid te vergroten en meer business te genereren voor Thunder Agency.'

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen? 

'Toen we begonnen merkte ik bij gezamenlijke afspraken dat mensen automatisch tegen mijn oudere compagnon Jochem begonnen te praten, waarschijnlijk omdat ze ervan uitgingen dat ik een stagiair was. Inmiddels is dat niet meer zo, als je laat merken dat je verstand van zaken hebt dan zullen mensen je altijd serieus nemen.'

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

Dagen zijn vaak te kort en daarnaast zijn we ook vaak 's nachts aan het werk

'Allereerst meer tijd, haha! Dagen zijn vaak te kort en daarnaast zijn we ook vaak 's nachts aan het werk, waardoor genoeg slaap soms een probleem is. We hopen daarom in de toekomst te kunnen uitbreiden met een extra personeelslid. Onze ambitie is om een groter gebied aan te spreken. Ons bereik zit goed in Belgie en Zuid-Nederland, maar boven de rivieren willen we meer organisaties als klant hebben. We werken daarom hard aan de uitbreiding van ons netwerk door samenwerkingen met andere organisatoren en collega-bedrijven aan te gaan.

Daarnaast groeit onze programmeringstak sterk en worden de opdrachten daarvoor groter. Wij willen onze aandacht op dat gebied vergroten, omdat we merken dat we daar veel meer uit kunnen halen. We bieden klanten vaak net wat meer begeleiding en input dan veel andere bedrijven en we horen vaak terug dat ze dat prettig vinden.'

25 onder de 25 van 2015

Scholica