United Wardrobe

Joep Dohmen (21), Thijs Verheul (23) en Sjuul Berden (23)

Wat: Online marktplaats en netwerk voor tweedehands kleding
Sinds: 15 januari 2014
Omzet 2014: 50.000 euro 
Medewerkers: 5
Waar: Utrecht
Website: Unitedwardrobe.com

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

Via Facebook en Marktplaats wordt regelmatig tweedehandskleding aangeboden en gezocht. Daarnaast ruilen vriendinnen en zusjes dikwijls kleding en in de IJ-hallen zijn maandelijks rommelmarkten waar volop mode wordt uitgewisseld. Maar waarom zou je enkel met je familie en vrienden van kleding wisselen? Of waarom zouden we ons laten limiteren tot één keer per maand? En waarom komen deze fashion lovers niet op een netwerk samen? Op één plaats, speciaal gemaakt voor het delen van je tweedehands mode? Er moest een sociale, veilige en hippe plek komen waar fashion lovers samen kunnen komen om de kleding die ze niet meer dragen uit te wisselen. Dat is United Wardrobe!

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

United Wardrobe biedt de consument een totaal nieuwe ervaring op het gebied van mode (ver)kopen.  Ga naar United Wardrobe en maak heel eenvoudig via Facebook of je e-mailadres een account aan. Beschik je over een account, dan kun je meteen producten kopen. Dit kun je veilig doen met iDEAL, Paypal of creditcard. Betalingen gaan altijd via United Wardrobe. Door zelf als neutrale schakel te dienen wordt het betaalproces een stuk veiliger. Ook het verkopen op United Wardrobe is heel simpel, binnen vijf klikken kun je een product toevoegen. 

Doordat beleving centraal staat zal je je bij ons altijd vermaken

Ben je niet in de stemming om te kopen? Dan kun je je laten inspireren door de mode van anderen. Volg anderen, neem een kijkje in hun digitale kledingkast en kom door middel van de chatfunctie in contact met elkaar. Doordat beleving centraal staat zal je je altijd vermaken op United Wardrobe. 

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen? 

Het is soms lastig aan ouderen uit te leggen dat een social, interactief netwerk voor het kopen en verkopen van tweedehands mode een dagelijkse bezigheid is van een 16 jarige middelbare scholier. Als deze oudere dan deel uitmaakt van de jury van de ondernemerswedstrijd waar je aan meedoet, dan baal je soms! Maar over het algemeen krijgen we van jong en oud vooral positieve en leerzame reacties!

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

United Wardrobe wil hét modenetwerk van Europa worden! Van vintage-kleding uit Berlijn en designer-mode uit Milaan tot hoedjes uit Londen en bootschoenen uit Scandinavië: het is binnen 5 jaar allemaal te vinden op United Wardrobe. De lancering in België is inmiddels achter de rug en Frankrijk zal in mei volgen. Om alle modeliefhebbers in deze gigantische markt te bereiken zal United Wardrobe een eerste investeerder aan moeten trekken. 

25 onder de 25 van 2015

Scholica