Dashmote

Stefan Tan (24), Dennis Tan (27) en Matthaeus Schrader (27)

Wat: Online platform voor stockbeelden
Sinds: 2015
Omzet 2015: niet openbaar
Medewerkers: 7
Waar: Amsterdam
Website: dashmote.com

De verkiezing van de jonge ondernemer van het jaar is gesloten! Dashmote verzamelde 1446 likes.

Wat doet Dashmote?

Stefan Tan: “Dashmote wil kwalitatieve visuele content voor iedereen snel toegankelijk maken, daarom bundelen wij het beste aanbod van stockfotoleveranciers op één platform. Met een gepersonaliseerd zoeksysteem verkorten we de zoektijd en zorgen we ervoor dat je het beste resultaat vindt op ons platform met meer dan 300 miljoen beelden. Daarmee zijn we nu al de grootste in de markt!”

“Ik heb met Dashmote 7 partnershipdeals gesloten met grote internationale bedrijven, dat is ook persoonlijk wel een mijlpaal voor me. Ik heb er bijzondere relaties door opgebouwd op zowel professioneel als persoonlijk vlak met executives in plaatsen als New York, San Fransisco, London en Berlijn.”

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

“We willen hét nummer 1 platform worden waar alle partijen, van freelancer tot grote corporates, hun foto's, video en VR-content kunnen vinden en kopen. Wat wij daarvoor anders doen: we hebben een pool van 40 mentoren die ons helpen, we zijn begonnen met een pre-seedfunding van 450.000 euro en hebben dus snel internationale partnerships gesloten.”

“Wat mij als ondernemer onderscheidt is dat ik een pragmatische aanpak combineer met een academische denkwijze. Ik heb drie masters afgerond en heb al ervaring opgedaan met twee eerdere ondernemingen, een webshop en een community website. Deze combinatie aan ervaringen helpt mij nu om sneller stappen te kunnen zetten.”

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?

“Voor mij is leeftijd relatief. Ondernemen is risico nemen, geloven in je eigen idee en iets doen wat geen enkel ander doet. Met meer ervaring zul je misschien minder fouten maken, maar aan de andere kant: je blijft dan eerder hangen in ‘hoe we het altijd hebben gedaan’. Ik denk dat kennis over mogelijke risico’s onbewust aversie kweekt tegen disruptieve innovatie. Dan wint rationaliteit het sneller van je passie.”

“Natuurlijk komt met de jaren de kennis die je op specifieke momenten nodig hebt, maar daarvoor hebben wij een goed netwerk aan waardevolle mentoren. Als jong team krijgen we vaak positieve reacties, maar er zijn ook gevallen waarin we moeten compenseren. Dit soort momenten bekijk ik het liefste van de positieve kant en probeer ik hiermee juist andere mensen te inspireren.”

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

“We zijn altijd op zoek naar mensen die in onze potentie geloven. Op het moment dat je succesvol bent, komen zij vanzelf, maar juist in de periode die eraan vooraf gaat heb je ze hard nodig. In deze fase is hun hulp duizend keer meer waard. Dat betekent voor mij: doorzetten om de beste mensen te vinden en hen van mijn idee overtuigen. Wij moeten ons ook kwetsbaar opstellen om de beste feedback te krijgen en uiteindelijk samen te kunnen zorgen voor succes.”

25 onder de 25 van 2016

Watermelon
Shake-on