Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2016

Saleshelden

Guus Verbeek (23)

Bedrijf: Saleshelden
Wat: Telemarketing
Sinds: 2014
Medewerkers: 5
Omzet 2015: 100.000 euro
Waar: Enschede

De verkiezing van de jonge ondernemer van het jaar is gesloten! Saleshelden verzamelde 47 likes.

Waarom ben je Saleshelden begonnen?

“Ik zag dat veel traditionele callcenters te afstandelijk, arrogant en gescript zijn. Dat businessmodel is echt niet meer van deze tijd. Zulke bedrijven denken dat de wereld om hen draait terwijl diezelfde wereld schreeuwt om klant- en mensgerichte organisaties. Voor de meeste ondernemers is samenwerken met dit soort bedrijven een brug te ver. Wij hebben allerlei veranderingen toegepast waardoor het benaderen van klanten weer effectief en leuk is. Die brug heet nu Saleshelden en volgens mij hebben onze klanten het er naar hun zin. “

Wat doe jij anders dan de gevestigde orde?

“Ik kan wel 100 voorbeelden noemen. Saleshelden staat ook voor een bepaalde attitude en gevoel waarmee wij te werk gaan. We zitten dicht op de klant en zijn continue op zoek naar verbetering. Er zijn ook klanten die ons carte blanche hebben gegeven om te mogen experimenteren met nieuwe technieken en ideeën. Hierdoor kunnen we elke dag blijven roepen: als het ons niet lukt, lukt het niemand.

Wij bellen bijvoorbeeld nooit onbekend, ik vind dat zelf ook heel vervelend. Wanneer een klant ons terugbelt dan herkennen wij zijn nummer automatisch. Zo begint het gesprek direct al op een leuke en menselijke manier. Wij willen uiteindelijk een mooie afspraak maken waar beide partijen iets aan hebben. Zo kunnen wij winstgevend zijn voor onze klanten en worden we weer aanbevolen. Dat is de enige manier hoe je kunt groeien in deze markt.”

Wat merk je van je leeftijd?

“Laatst vroeg een klant aan mij of ik getrouwd ben en hoeveel kinderen ik al heb. Die vraag krijg ik best vaak omdat ik niet als 23 schijn over te komen. Meestal zijn mensen daarom extra verbaasd wanneer ze mijn leeftijd wel kennen. Dit komt de gun-factor natuurlijk alleen maar ten goede.”

Wat heb je nodig om je ambities waar te maken?

“Ik heb echt nog een heel boekwerk vol met dromen. Ik zou dus heel graag tijd willen (liefst zoveel mogelijk) om ze allemaal waar te maken. Maar werken bij/met/voor Saleshelden is echt heel gaaf, ik denk dat wij ook heel groot kunnen worden. Dit vraagt dus weer tijd omdat ik geloof dat onze bestaande klanten voor alles moeten gaan. Alleen dan kan je op een gezonde manier groeien en bouw je als bedrijf echt bestaansrecht op.”

“Ik wil trouwens ook nog heel graag ooit een sappenbar, YouTubekanaal, webshop of reisbureau beginnen. Het liefst in Berlijn, dat is echt mijn stad, kan ik uren over vertellen. Uiteindelijk zijn we allemaal mens en daar begint precies het zaken doen.”