Shake-on

Jouri Schoemaker (25), Babak Heydari (28) en Anton de Bode (24)

Wat: Slim armbandje voor events
Sinds: 2015
Omzet 2015: n.v.t.
Medewerkers: 7
Waar: Delft
Website: shake-on.com

De verkiezing van de jonge ondernemer van het jaar is gesloten! Shake-on verzamelde 39 likes.

Wat doet Shake-on?

Jouri: "We zorgen dat je met één handdruk in contact komt én blijft op een evenement. Dat kan, als elke bezoeker een Shake-on bandje draagt dat de beweging van het handenschudden herkent en automatisch voor gegevensuitwisseling zorgt. Tegelijkertijd leveren we big data over bezoekersstromen aan organisatoren en standhouders."

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van jouw branche?

"We zijn vanaf dag één met ons idee naar buiten gegaan om met zoveel mogelijk potentiële klanten te praten over het idee/product. Dat heeft ons een product opgeleverd dat aan alle wensen voldoet, we kregen intentieverklaringen voor 30.000 bandjes zonder dat we zelfs maar een prototype klaar hadden."
 

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen? 

"Alleen maar enthousiasme! Bedrijven zijn gecharmeerd van ons als 'jonge honden' die de evenementenbranche op zijn kop willen zetten. Een potentiële klant zei het letterlijk: ik ben jaloers op jullie en zou graag in jullie schoenen staan."

Wat heb je nodig om jullie ambities te vervullen?

"Op dit moment hebben we naamsbekendheid binnen Nederland, en contacten in het buitenland. We willen zo snel mogelijk uitbreiden naar Amerika, wat de grootste target market is voor ons. Op dit moment zijn we bezig met een tweede financieringsronde die we nodig hebben om verder te kunnen groeien: we moeten onze productie opschalen, ons team uitbreiden met zowel developers als sales en we meoten kunnen leveren aan grote evenementen in het buitenland. We willen wereldwijd aan evenementen leveren."

25 onder de 25 van 2016

Watermelon
Shake-on