Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2017

The Bikevertising Company

Thomas de Graaf (23)

Wat: Deelsystemen met reclamefietsen
Sinds: 2015
Medewerkers: 10
Waar: Amsterdam
Website: the-bikevertising-company

Thomas de Graaf en zijn compagnons Tijmen de Vries en Ralph Atiya bouwen aan een fietsenimperium in zakformaat met The Bikevertising Company. De startup is actief met state of the art fietsdeelsystemen (‘X-Bike’) met zelf ontworpen karretjes die door een softwareplatform worden gemanaged en zijn voorzien van een slim slot met iBeacontechnologie: via Bluetooth herkent de fiets zijn legitieme gebruiker die over de app beschikt, waarna het slot zich opent.

Studenten

Het eerste deelfietsinitiatief is sinds ruim een jaar Student-Bike, waarvan het gebruik compleet gratis is doordat de inkomsten volledig uit reclame op de fietsen komen – dat regelt Bikevertising. Corona, Deliveroo, Albert Heijn, Yelp: het zijn niet de minste klanten die al zijn gestrikt voor de mobiele buitenreclame. Hello-Bike is weer een fietsdeelsysteem op de Amsterdamse Zuidas, waar zakelijke gebruikers hun deelfietsen binnen een gebied met meerdere dropzones kunnen gebruiken.

Achter het mini-imperium met reclamefietsen zit een sterke ambitie: “Wij creëren ons product vanuit een platformgedachte”, zegt De Graaf. “Vanuit deze filosofie kunnen we altijd samenwerken met partijen die werkzaam zijn in hetzelfde gebied: mobiliteit en advertising om bij te dragen aan een oplossing voor de toekomst op het gebied van stedelijk personenvervoer.” 

Inmiddels is Student-Bike, waarop in 020 rond de 200 studenten rijden, uitgebreid naar Utrecht, Rotterdam, Den Haag met in totaal 1000 fietsen. Op de Zuidas begint het fietsdelen op 17 mei onder de naam Hello Bike.