Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2017

Stax Social Media

Max van Marle (17) en Stijn Dierink (16)

Wat: Social mediadiensten
Sinds: 2017
Medewerkers: 2
Waar: Harbrinkhoek
Website: staxsocialmedia.com

Bijna anderhalf miljoen volgers op Instagram en 25 miljoen wekelijkse impressies: als je bereikt zoekt voor je boodschap, ben je bij Stax social media aan het juiste adres. Stijn Dierink en Max van Marle zijn van den social mediageneratie en hebben mede daardoor een perfect gevoel hoe je een social mediakanaal opzet en groot maakt.

Dat begon een jaar of twee geleden, toen Van Marle eens een Instagramaccount aanmaakte en er een plaatje op zette dat meteen handenvol likes kreeg. Met zijn beste vriend Stijn maakte hij daar een hobby van: wie verzamelt de meeste likes? Dat leidde tot accounts rond thema’s als eten, reizen en luxe en honderdduizenden volgers.

Businessmodel

Toen zich daarvoor spontaan een adverteerder meldde, snapte het jonge ondernemersduo dat ze een businessmodel te pakken hadden. “Anders dan de grote social mediabureaus hebben wij ook een eigen netwerk opgebouwd waarmee we klanten kunnen helpen. Zo weten wij precies hoe je een grote followers-base opbouwt.”

De Stax-oprichters waren (en zijn) minderjarig, waardoor ze naar de rechter moesten om te kunnen starten. “We moesten handlichting aanvragen bij de kantonrechter. De meeste klanten vinden onze leeftijd niet echt een issue, als wij maar goed werk leveren, zijn zij tevreden.”

School vreet natuurlijk tijd, waardoor Van Marle en Dierink zich vooral beperken tot het managen van Stax Social Media, en klasgenoten, vrienden en kennissen inschakelen voor het uitvoerende werk. Het doel is om binnen twee jaar meer dan 10 miljoen volgers te krijgen.