Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2019

Sea’sons

tom van dieren seasons

Tom van Dieren (20)

Wat: Zwembroeken die van kleur veranderen
Sinds: 2018
Medewerkers: geen
Waar: Apeldoorn
Website: seasonsofficial.com

De 20-jarige Tom van Dieren wist er vorig jaar al eens Startup van de Week mee te worden: een lijn zwembroeken die van kleur veranderen zodra ze nat worden. Nu kan Van Dieren een extra Sprout-titel op zijn naam zetten, want de jonge Apeldoorner heeft zichzelf een felbegeerde plek weten te verwerven in onze 25 onder de 25-lijst.

Hoe het werkt: de zwembroeken van Van Dieren zijn voorzien van een middel dat op warmt reageert. Gewoonlijk is hij geel, maar ga je ermee de zee in, dan wordt ie oranje. “Een waar product voor de metroman”, noemde Van Dieren zijn zwembroeken dan ook al eerder tegen Sprout. Hij heeft inmiddels ook een lijn voor van kleur veranderende shirts gelanceerd.

Smart materials

Dat het gezonde verkoopbloed nog steeds door de aderen van Van Dieren stroomt, blijkt direct als we hem voor onze lijst vragen het unique selling point van zijn merk nog eens te omschrijven. Sea’sons is volgens de jonge twintiger “innovatief op het gebied van smart materials, technologie en creative designs”. “Door technologie en mode aan elkaar te koppelen”, zo vervolgt hij, “bieden we onze klanten een gevoel van geluk en verwondering. Dit doen wij omdat we ervaren hebben dat dit een kledingstuk veel meer waarde geeft.”

Iedere zwembroek moet volgens de ondernemer “een gevoel van verbazing en verwondering” opwekken. De verbazing is kennelijk zo groot dat klanten hun zwembroek weleens onder de douche aantrekken. “Het is toch geweldig als je dat met een stuk textiel kan bereiken?”, lacht de ondernemer.

Verenigde Staten

Het nieuws over de kekke zwembroeken verspreidt zich als een lopend vuurtje. Zo zijn ze er ook al fans in de Verenigde Staten, merkt Van Dieren op. Hij kreeg een feature in Style Insider, een Amerikaanse modewebsite. “Zij hebben in verschillende video’s mijn product behandeld en hebben deze verspreid over social media. De mediaboost die ze genereerden, was abnormaal. Zo is de Facebook-video die ze gepost hebben al meer dan 4 miljoen keer bekeken.”

Van Dieren is met zijn 20 jaar een behoorlijk jonge ondernemer. Hij ondervindt hier weinig problemen door en ziet het vooral als voordeel. Van Dieren: “Het heeft mij enorm geholpen. Mijn leeftijd is nog steeds een goede USP. Mensen vinden het leuk om jonge mensen te helpen, dat merk ik nog steeds elke dag.” Het avontuur aangaan, is Van Dierens drijfveer: “Ik hou van nieuwe dingen leren en ervaringen op doen. Dat is iets wat je elke dag doet met je eigen bedrijf.”

‘Begin gewoon’

Zit je zelf nog te twijfelen of je een product moet lanceren? Laat Van Dieren je dan overtuigen: “Begin gewoon, liever gisteren dan vandaag. Een idee is niets zonder de uitvoering.” Enne.. hoe staat Sea’sons er morgen voor, als het aan de ondernemer ligt? Van Dieren, vastberaden: “Wij zijn dan een groot kledingmerk met over de hele wereld resellers, die helpen om het Sea’sons-gevoel over te dragen.”