Melles People

Lynndell Melles (24)

Wat: Uitzendbureau voor horeca en events
Sinds: 2017
Medewerkers: 350 parttimers. 4 fulltime
Waar: Amsterdam
Website: melles-group.com

Lynndell Melles drijft met Melles People een uitzendbureau voor hostesses, hosts, chauffeurs, bediening en salesmedewerkers en richt zich daarmee op evenementen en bijzondere en grote locaties. Dat ging tot corona lekker, gezien de pool van 350 voornamelijk studenten die Melles in haar kaartenbak heeft en de klanten als Peter Lute, Martijn Wanrooij, Desperados, Perrier Jouet die ze van de beste handjes voorziet. ‘Wij leveren vanaf dag één het VIP-personeel in de Johan Cruijff Arena. Ons hoogtepunt zou voor dit jaar worden dat we 100 man mochten inzetten per wedstrijd van EURO 2020, alleen… corona happened!’

Corona te lijf

Oké, de omzet ging na een goed 2019 dus naar precies 0 euro. Maar daar bewijst de 24-jarige ondernemer dat ze over de juiste spirit bezit: ‘Niet getreurd, volgend jaar gaat het door en leveren we 150 man!’ Intussen gaat Melles de coronacrisis vol vuur te lijf. ‘Deze tijd brengt ook heel veel moois. Het was allereerst belangrijk om connected te blijven met mijn werknemers en partners. Ik zei tegen mijn team: nu moeten wij ons juist laten zien, dus iedereen werd bij ons omgetoverd tot marketingspecialist.’ Ze gebruikte de stilstand ook om trainingen online op te nemen, zodat medewerkers straks weer volledig bijgespijkerd aan de slag kunnen.

De mensen van Melles werden de afgelopen tijd ingezet als oppas en als huiswerkbegeleider om nog wat omzet te genereren, ze brachten als vrijwilligers vitale beroepen een fijne krokettenlunch van de Febo en als klap op de vuurpijl nam de flexibele uitzendondernemer een eigen versie van ‘t Land van op met Lange Frans, om de horecabranche een hart onder de riem te steken in de moeilijke coronamaanden.

Marketing

Wat ze in normale tijden anders doet dan de horeca-uitzenders die er al zijn? ‘Onze mensen denken niet alleen mee in oplossingen, ze hebben veel horeca-ervaring en zien er ook nog eens goed uit. Verder zijn we goedkoper dan de concurrent en trainen we ons personeel zodat ze met de juist bagage de werkvloer opgaan. Ik laat ook met onze marketing zien wat je als ‘jonge ondernemer’ kunt bereiken in het leven. We doen interviews, podcasts, online trainingen: ik wil jongen mensen inspireren op alle mogelijke niveaus.’

Jonge leeftijd

Die jeugd zet Melles in als selling point. Maar het heeft meer voordelen. ‘In principe heb je niets te verliezen, behalve tijd. Jong ondernemen is waanzinnig, omdat je op hele jonge leeftijd de mogelijkheid krijgt om beslissingen te nemen op hoog niveau. Je hebt veel energie, terwijl je nog niet echt de nare kanten van het ondernemerschap hebt ondervonden. Maar goed, soms nemen mensen je niet serieus. Terwijl ik me afvroeg: waarom worden 18-jarige voetbalspelers dan wel serieus genomen? Daarom ging ik ervoor en dacht: If they don’t believe me, I’ll show them.’

Werken, werken, werken

Supergedreven klinkt de Amsterdamse ondernemer, die het vak leerde aan de Haagse Hotelschool. ‘Work until you no longer need to introduce yourself’, dat is een quote waar ik naar leef. Werken, werken, werken maar tegelijkertijd mensen inspireren, laten zien dat je jong kan beginnen en je dromen achterna gaan. Ik ben ervan overtuigd dat groot denken ervoor zorgt dat je groot wordt. Durft Melles 5 jaar vooruit te kijken? Zeker! ‘Over 5 jaar is de corona-crisis hopelijk voorbij, haha! Dan zijn we uitgegroeid tot de grootste speler van de markt in Nederland op het gebied van evenementen en de daarbij horende uitzendkrachten. Dan is onze detachering ook gegroeid en kunnen wij jonge professionals volledig begeleiden in het vinden van de juiste eerste baan.’

STEM HIERONDER OP LYNNDELL VOOR DE PUBLIEKSPRIJS!

25 onder de 25 van 2020

CodeSandbox
BikeFlip