Ruud Maaz

Devi van Huijstee (37)

Start: 2011
Personeel: 5
Omzetverwachting 2013: 600.000 euro

Bedrijfseconoom Devi van Huijstee houdt van lekker, echt eten. Het liefst fietst ze op zaterdag heel Amsterdam door om bij de ambachtelijke bakker, slager en groenteboer de lekkerste levensmiddelen te halen. “Maar met kleine kinderen en twee drukke banen, lukte dat niet altijd meer. Uit tijdgebrek ging ik naar de reguliere supermarkt, maar ik vond het eten daar smakeloos. Ik wil weten waar mijn voedsel vandaan komt en wat erin zit.”

Van Huijstee dacht terug aan de tijd dat ze in Londen woonde, waar het heel normaal was om ambachtelijke producten thuis te laten bezorgen. “Dat moest in Amsterdam ook kunnen.” Ze vroeg haar favoriete bakker, slager en groenteboer of ze onderdeel wilden uitmaken van Ruud Maaz: een online platform voor lokale, ambachtelijke boodschappen. Er staan zo’n duizend producten online en er kan een abonnement worden afgesloten op de speciale kist van Ruud gevuld met groenten, fruit, zuivel, vlees of vis en brood.

Naamsbekendheid kreeg Van Huijstee door free publicity en creatieve acties. Brengt iemand bijvoorbeeld een nieuwe klant aan, dan krijgt ‘ie twee flessen wijn cadeau. “Het gaat goed met Ruud Maaz. Online biologische boodschappen zijn een groeimarkt, alleen kennen veel mensen ons nog niet.” Van Huijstee hoopt op termijn ook buiten de Randstad actief te worden.

Tekst Miloe van Beek

Challenger50 van 2013

Al a carte advocaten Challenger50 2013