Voys

Mark Vletter (33)

Startdatum: 2006
Personeel: 34
Omzetverwachting 2013: ‘kleine 3 miljoen euro’

Voys Telecom, één van de eerste online telefooncentrales ter wereld, werd in 2004 bij TNO ontwikkeld. Na de verzelfstandiging in 2006 groeide het bedrijf hard, mede dankzij de dagelijks opzegbare contracten die het introduceerde. “Toen wij begonnen zaten organisaties vast aan langetermijncontracten met een provider die niet naar hen luisterde”, zegt Mark Vletter. “Onze techniek heeft de markt op zijn kop gezet; ruim zestig procent van onze huidige klanten zat voorheen bij KPN.”

Was de techniek achter VoIP-telefonie - waarbij de telefooncentrale in de cloud zit - in 2006 nog heel nieuw, inmiddels is het de standaard geworden voor bedrijven. In 2012 stond Voys in de Deloitte Fast 50, was het de op één na snelste groeier van Noord-Nederland en is tot nu toe zowel de omzet als het aantal klanten elk jaar verdubbeld. “Op korte termijn zullen wij, na KPN en Tele2, de derde speler van Nederland zijn. Dan zijn we groot genoeg om ze wakker te houden.”

Eind dit jaar start Voys in Zuid-Afrika, en hij onderzoekt of uitbreiding naar Spanje in 2014 een optie is. “Daar zwaait Telefónica de scepter, de klant mag volgen. Dat moet anders kunnen.”

Tekst Miloe van Beek

sluiten
Ben jij een ambitieuze ondernemer?

Schrijf je net als tienduizenden snelgroeiende collega-ondernemers in voor de Sprout Nieuwsbrief en ontvang geheel kosteloos het laatste nieuws, kennis en achtergronden voor founders en investeerders! 

 

Challenger50 van 2013

Al a carte advocaten Challenger50 2013