Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gamechangers 2014

Blendle

Opgericht door: Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn
In: 2012
Eigenaren:
Alexander Klöpping, Marten Blankesteijn. Grootaandeelhouders: The New York Times en Axel Springer (aandeel 23 procent)
Game:
journalistiek
Product:
kranten- en tijdschriftenkiosk
Cijfers:
meer dan 130.000 gebruikers; conversie van 20 procent


Waarom gamechanger?

Omdat Blendle de vrij traditionele uitgeefwereld opschudt. Geen enkel ander platform, nationaal of internationaal, biedt de mogelijkheid om van zoveel titels losse artikelen te kopen.

Profiel:

Blendle is een online krantenkiosk. Je betaalt er echter niet voor een volledige krant, maar voor een los artikel. De prijs wordt bepaald door de aangesloten uitgeverijen, die vaak tussen de 19 en 59 cent vragen, met uitschieters naar boven richting een euro. In april 2014 ging het platform officieel live, sindsdien hebben zich meer dan 130.000 gebruikers aangemeld en dat aantal blijft groeien. Volgens Blankesteijn haalt Blendle een conversie van zo’n 20 procent, wat betekent dat 26.000 mensen ten minste één keer hun digitale Blendle-portemonnnee hebben aangevuld.

Blendle stuurt iedere ochtend een nieuwsbrief met de beste artikelen van dat moment en probeert zo betrokken lezers te krijgen. Nog veel belangrijker is dat je vrienden op Blendle, die bijvoorbeeld terug te vinden zijn via een Facebook-koppeling, artikelen kunnen aanraden. Blendle leunt dus sterk op een sociaal element.

Lees ook: