De Nederlandsche Golf Sociëteit

Richard van der Linde (32) en Pieter Kursten (32)

Wat: golfabonnement voor meerdere banen
Daagt uit: golfbanen
Sinds: 2013
Omzet 2013: 100.000 euro
Medewerkers: 2

Iedere keer golfen op dezelfde baan kan al snel saai worden. Maar steeds ergens anders heen gaan, is weer kostbaar. Richard van der Linde en Pieter Kusten bedachten een aantrekkelijk alternatief: een abonnement waarmee je op 36 verschillende golfbanen in Nederland mag golfen.

“We kwamen op het idee toen we met werknemers van ING golfden. Zij kochten al gezamenlijk abonnementen in. We vonden het direct een briljant model en werkten het verder uit voor de particuliere golfer”, zegt Van der Linde van de Nederlandsche Golf Sociëteit (NLGS).

Nederland telt 400.000 golfers, die ooit hun golfvaardigheidsbewijs haalden. Veel van hen spelen zelden nog. Terwijl er wel veel nieuwe banen zijn aangelegd. NLGS wil wie nu weinig speelt, weer meer laten golfen. Uit hun onderzoek blijkt dat veel golfers best twee keer per maand willen golfen, maar niet de stap willen zetten om een duur jaarabonnement van een baan aan te schaffen.

“Bij ons zijn ze niet gebonden aan één baan en mogen ze een paar keer per maand spelen. Dat is ook goed voor de golfbanen. Zij krijgen meer klanten en als onze golfers fanatiek worden, is de kans groot dat ze alsnog een lidmaatschap nemen bij hun favoriete baan.”

Auteur: Robert Visscher

Challenger50 van 2014

op = op voordeelshop
Text to change
Fixico
http://davehakkens.nl/blog/wp-content/uploads/2013/10/tumblr_mula55dh621srbu7mo1_1280.jpg
Tiqets
Tom Kabinet
tonnis de boer, tradecloud
gpc kant
Bitonic
Monyq
BrightNL
WappZapp – colin en wienke
Moyee Coffee
Zorgvoorelkaar Mathijs Huis in 't Veld en Patrick Anthonissen
naif
nederland isoleert raoul kiksen
Pluplus
dun agro hennep bouwmateriaal
Sprout family - Sprekershuys
stach schaberg STACH food