Naïf

Sjoerd Trompetter (34) en Jochem Hes (34)

Wat: kwalitatieve, verantwoorde verzorgingsproducten voor baby’s
Daagt uit: grote cosmeticabedrijven
Sinds: februari 2013
Omzet 2013: niet openbaar
Medewerkers: 3

Dat kan beter! Toen Sjoerd Trompetter en Jochem Hes op het punt stonden om vader te worden, bracht die aloude drijfveer hen ertoe een bedrijf te beginnen in verzorgingsproducten voor baby’s. Bekend met de eigenschappen van natuurlijke oliën, vond het tweetal de producten van de grote merken ronduit inferieur.

Ze besloten met Naïf een eigen lijn verantwoorde babyproducten op de markt brengen die ook écht verzorgend is voor de huid. Naïf pretendeert niet revolutionair te zijn, Weleda maakt bijvoorbeeld hetzelfde soort producten. Trompetter: “Maar zij richten zich op een andere, bredere doelgroep. Wij vinden dat wij voor baby’s het beste product maken.”

Naïf heeft een eigen webwinkel en wordt daarnaast verkocht in onder meer speciaalzaken en de Bijenkorf. De twee oprichters hebben ook grotere ketens in binnen- en buitenland als verkooppunten in het vizier. “Over een paar jaar willen wij een relevant marktaandeel bereikt hebben.”

Auteur: Jan Ligthart

Challenger50 van 2014

Monyq
BrightNL
WappZapp – colin en wienke
Moyee Coffee
Zorgvoorelkaar Mathijs Huis in 't Veld en Patrick Anthonissen
naif
nederland isoleert raoul kiksen
Pluplus
dun agro hennep bouwmateriaal
Sprout family - Sprekershuys
stach schaberg STACH food
op = op voordeelshop
Text to change
Fixico
http://davehakkens.nl/blog/wp-content/uploads/2013/10/tumblr_mula55dh621srbu7mo1_1280.jpg
Tiqets
Tom Kabinet
tonnis de boer, tradecloud
gpc kant
Bitonic