Text to Change

Bas Hoefman (37) en Hajo van Beijma (39)

Wat: organisaties met mobiele telefoons in contact brengen met hun doelgroep in opkomende markten
Daagt uit: de telecomsector
Sinds: 2008
Omzet 2013: 1,9 miljoen euro
Medewerkers: 30

Boeren in Bolivia helpen om hun bedrijven te laten groeien. Zwangere vrouwen en jonge moeders in Tanzania voorzien van informatie over hun zwangerschap en aanstaand moederschap. Het Nederlandse bedrijf Text to Change (TTC) ontvangt en verzendt informatie via mobiele telefonie in opkomende economieën.

Oprichter Bas Hoefman: “We ontwikkelen op maat gemaakte oplossingen voor mobiele telefonie. Onze partners, bijvoorbeeld USAID en UNICEF, kunnen zo makkelijker contact hebben met mensen in ontwikkelingslanden. Wij vinden dat iedereen persoonlijke toegang tot waardevolle informatie moet hebben om zo onafhankelijke, weloverwogen keuzes te kunnen maken en een beter leven voor zichzelf te creëren.”

Text to Change werkt vanuit Amsterdam, Kampala en La Paz en heeft inmiddels meer dan honderd klanten in zeventien landen in Afrika, Azië en Zuid-Amerika. Hoefman: “We willen de komende jaren marktleider worden op het gebied van mobiele data collectie in ten minste vijf landen.”

Auteur: Yvette Bax

Challenger50 van 2014

naif
nederland isoleert raoul kiksen
Pluplus
dun agro hennep bouwmateriaal
Sprout family - Sprekershuys
stach schaberg STACH food
op = op voordeelshop
Text to change
Fixico
http://davehakkens.nl/blog/wp-content/uploads/2013/10/tumblr_mula55dh621srbu7mo1_1280.jpg
Tiqets
Tom Kabinet
tonnis de boer, tradecloud
gpc kant
Bitonic
Monyq
BrightNL
WappZapp – colin en wienke
Moyee Coffee
Zorgvoorelkaar Mathijs Huis in 't Veld en Patrick Anthonissen