Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2014

Text to Change

text to change hajo van beijma

Bas Hoefman (37) en Hajo van Beijma (39)

Wat: organisaties met mobiele telefoons in contact brengen met hun doelgroep in opkomende markten
Daagt uit: de telecomsector
Sinds: 2008
Omzet 2013: 1,9 miljoen euro
Medewerkers: 30

Boeren in Bolivia helpen om hun bedrijven te laten groeien. Zwangere vrouwen en jonge moeders in Tanzania voorzien van informatie over hun zwangerschap en aanstaand moederschap. Het Nederlandse bedrijf Text to Change (TTC) ontvangt en verzendt informatie via mobiele telefonie in opkomende economieën.

Oprichter Bas Hoefman: “We ontwikkelen op maat gemaakte oplossingen voor mobiele telefonie. Onze partners, bijvoorbeeld USAID en UNICEF, kunnen zo makkelijker contact hebben met mensen in ontwikkelingslanden. Wij vinden dat iedereen persoonlijke toegang tot waardevolle informatie moet hebben om zo onafhankelijke, weloverwogen keuzes te kunnen maken en een beter leven voor zichzelf te creëren.”

Text to Change werkt vanuit Amsterdam, Kampala en La Paz en heeft inmiddels meer dan honderd klanten in zeventien landen in Afrika, Azië en Zuid-Amerika. Hoefman: “We willen de komende jaren marktleider worden op het gebied van mobiele data collectie in ten minste vijf landen.”

Auteur: Yvette Bax