Tiqets

Christiaan Solcer (31) en Luuc Elzinga (37)

Wat: marketing en verkoop van lokale entertainment via grote reisorganisaties
Daagt uit: de lokale entertainmentbranche
Sinds: 1 januari 2014
Omzet 2013: vertrouwelijk, nog geen winst
Medewerkers: 9

Hoe gaaf zou het zijn als je tijdens je vakantie in Londen het concert van die ene band kan zien? Of een belangrijkste sportwedstrijd van de lokale sportclub? Luuc Elzinga en Christiaan Solcer zien met Tiqets de link tussen de reisbranche en lokale entertainment als het gat in de markt.

“Wij doen met lokale aanbieders van entertainment hetzelfde als booking.com deed met de hotelbranche,” vertelt Elzinga. “Wij verzamelen al het entertainment wereldwijd en bieden het aan via onze partners. Net voor je vakantie ontvang je bijvoorbeeld een mail van KLM de écht leuke dingen om te doen op je bestemming.”

Dankzij connecties in investeerdersland, sleepten de ondernemers de eerste vier ton al binnen voordat ze officieel van start gingen. Ze hebben dertig contracten op zak met onder meer KLM, D-Reizen, een Russische organisatie waarbij 25.000 reisbureaus zijn aangesloten en Franse hotelketens met meer dan 1200 locaties.

Elzinga denkt daarom voor eind 2015 al aan een omzet van 150 miljoen. “Dat lijkt misschien megalomaan, maar de markt is ook gigantisch.”

Auteur: Katja Keuchenius

Challenger50 van 2014

dun agro hennep bouwmateriaal
Sprout family - Sprekershuys
stach schaberg STACH food
op = op voordeelshop
Text to change
Fixico
http://davehakkens.nl/blog/wp-content/uploads/2013/10/tumblr_mula55dh621srbu7mo1_1280.jpg
Tiqets
Tom Kabinet
tonnis de boer, tradecloud
gpc kant
Bitonic
Monyq
BrightNL
WappZapp – colin en wienke
Moyee Coffee
Zorgvoorelkaar Mathijs Huis in 't Veld en Patrick Anthonissen
naif
nederland isoleert raoul kiksen
Pluplus