WappZapp

Colin Ellis (30) Wienke Giezeman (32)

Wat: on demand-televisie
Daagt uit: televisiezenders
Startdatum: februari 2012
Omzet 2013: 100.000 euro
Medewerkers: 12

Zondagavond, bord op schoot en kijken waar je zin in hebt in plaats van wat televisiezenders aanbieden. Tv on demand is booming en Colin Ellis en Wienke Giezeman willen met hun WappZapp internationaal één van de grote spelers worden.

Geen overstelpend aanbod pulp, maar kwaliteitsfilms en –series, documentaires en een selectie YouTube filmpjes. Abonnees kunnen voor een vast bedrag van 8 euro per maand onbeperkt kiezen uit meer dan 6000 titels en elkaar interactief films en series aanraden.

Als het stof over een paar jaar is neergedaald, schatten Ellis en Giezeman dat er in ieder geval ruimte is voor twee of drie grote aanbieders van on demand-televisie. De grote concurrent is natuurlijk Netflix. Ellis: “WappZapp gaat daar het alternatief voor worden.”

Auteur: Jan Ligthart

Challenger50 van 2014

Monyq
BrightNL
WappZapp – colin en wienke
Moyee Coffee
Zorgvoorelkaar Mathijs Huis in 't Veld en Patrick Anthonissen
naif
nederland isoleert raoul kiksen
Pluplus
dun agro hennep bouwmateriaal
Sprout family - Sprekershuys
stach schaberg STACH food
op = op voordeelshop
Text to change
Fixico
http://davehakkens.nl/blog/wp-content/uploads/2013/10/tumblr_mula55dh621srbu7mo1_1280.jpg
Tiqets
Tom Kabinet
tonnis de boer, tradecloud
gpc kant
Bitonic