Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2015

Brandkids

Wie: Hans Lormans (45) en Peter Sorber (45)
Wat: een merkenplatform voor kinderkleding
Daagt uit: de Zalando’s
Sinds: 2013
Medewerkers: 17
Omzet: “Verdubbelt ieder jaar.”

Sanoma Ventures investeerde vanaf dag één in online kinderkledingwinkel Brandkids, twee jaar later nam het een meerderheidsbelang. Goed nieuws voor Hans Lormans en Peter Sorber, die sinds de start leefden uit hun spaarpot.

De uitgever was op zoek naar een e-commerceplatform waar de kindermode uit de bladen direct kon worden aangeschaft, Lormans en Sorber wilden groeien. “Voor ons is de deelname van Sanoma een groot compliment, vooral omdat we pas anderhalf jaar bezig waren. Hierdoor kunnen we snelheid maken en internationaal uitbreiden,” zegt Lormans.

Ondanks het meerderheidsbelang van Sanoma blijven de ondernemers de baas en opereren ze zelfstandig. “Dit hebben we geregeld in de stemrechtverhoudingen bij belangrijke beslissingen.” Brandkids concurreert niet met de stenen winkels, maar doet naar eigen zeggen mee met de grote jongens Kleertjes.com, Wehkamp en Zalando.

“De markt groeit, wij onderscheiden onszelf met voordelige voorwaarden, gratis bezorging en en gratis retour en een hele snelle levering. Ons concept is bovendien anders: we mixen merkkleding met outlet en je kan merkkleding bij ons verkopen.”

Brandkids was al actief in Duitsland en België en in september ging de Poolse site de lucht in. “Hier is het dringen in de online kinderkledingmarkt, daar zijn we aan het pionieren.”