Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2015

Engagement Factory

Wie: Jos Caelers (42), Pancras Pouw (43) en Stuart Ormiston(36)
Wat: marketingsoftware
Daagt uit: marketeers
Sinds: 2013
Omzet: 1,5 miljoen euro
Medewerkers: 35

Klantcommunicatie vanuit verschillende afdelingen binnen een bedrijf gaat vaak langs elkaar heen. Dat kan gestroomlijnder, vond Jos Caelers toen hij als digital marketingconsultant kennismaakte met Marketing Automation, software waarmee bedrijven hun klantcommunicatie automatiseren. “Zo geef je altijd op het juiste moment en het juiste kanaal de juiste boodschap af.”

Caelers bouwde zijn eigen onderneming, Engagement Factory, rond die software en zette er alle verschillende specialisten die nodig zijn voor succesvolle CRM en marketing – IT-techneuten, designers en marketeers – vanaf dag één samen aan het werk. Met die intensieve samenwerking tussen traditioneel afzondelijke afdelingen dagen Caelers en zijn compagnons vooral hun eigen klanten uit. “Zij denken vaak nog in silo’s.”

De Engagement Factory bekostigt zichzelf en trok al grote klanten zoals Johnson&Johnson en Ricoh. Caelers: “Concurrenten stappen niet zo gemakkelijk over op een integrale aanpak. Opbouwen is makkelijker dan veranderen.”