Milestone

Wie: Gemma Broekhuis (38)
Wat: Fotokaarten om hoogtepunten uit de babytijd mee vast te leggen
Daagt uit: producenten van babyproducten
Sinds: 2012
Medewerkers: 9
Omzet 2014: 650.000

Toen haar oudste zoontje voor het eerst omrolde, schreef Gemma Broekhuis trots het moment en de datum op een kaartje en maakte er een foto van. “Dit soort bijzondere momenten wil je als ouder koesteren, realiseerde ik me." Broekhuis ontwikkelde een set van dertig geïllustreerde kaarten voor al die momenten: het eerste tandje, het eerste lachje, de eerste keer ‘mama.’ “Fotografeer de kaart samen met je baby en je hebt dit op een bijzondere manier vastgelegd.” Drie jaar later is ze in 37 landen in 13 talen op de markt en staan ze in de top 3 van kraamcadeau’s. “We hebben in de overvolle markt voor babyproducten iets nieuws geïntroduceerd.” Broekhuis’ ambitie is om wereldwijd het meest verkochte kraamcadeau te worden. Het succes heeft wel een keerzijde: copycats. “Omdat we de eersten waren, hebben we een ‘ Spa Rood probleem’: Milestone™  is een categorienaam geworden. Een compliment, maar ook irritant.”

Challenger50 van 2015