Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2015

Veloretti

Wie: Ferry Zonder (32)
Wat: Online fietsenmerk
Daagt uit: 
Sinds: 2012
Medewerkers: 2

‘Cut out the middleman’, dat is de formule waarmee Ferry Zonder de rijwielbranche uitdaagt. Hij wil bewijzen dat je online fietsen kunt verkopen voor een redelijke prijs, met een goede service en hoge kwaliteit.

Zonder: “Wij tackelen de Nederlandse rijwielbranche door onze fietsen zonder dealernetwerk per koerier rechtstreeks naar onze klanten te versturen”  Veloretti ontwerpt zelf en houdt de productie, geoutsourced weliswaar, in eigen beheer. Het bedrijf hanteert één vaste collectie.  “Consumenten kopen toch maar een keer in de zes jaar een nieuwe fiets en zo kunnen we flexibel inspelen op de markt.”

Het afgelopen jaar verzevenvoudigde Veloretti zijn afzet. Zonder ziet de vraag naar fietsen hard groeien in Europese en Amerikaanse steden. Als onderdeel van de service belt Veloretti na over de ervaringen, stuurt zonder discussie vervangende onderdelen en vergoedt het bonnetjes van de fietsenmaker.

“Zo creëren we een netwerk van ambassadeurs. Social media zijn van levensbelang met een doelgroep van 30-plus.”