Braingineers

Wat: neuromarketing
Wie: Roderick Reichenbach, Max van Kaathoven en Daan Bolder
Daagt uit: marketingonderzoekers
Sinds: 2014
Medewerkers: 6

Roderick Reichenbach, Max van Kaathoven en Daan Bolder hebben een methode ontwikkeld die technieken uit de neuropsychologie combineert met marketing en communicatie. “Marktonderzoeken werken tot nu toe onder meer met vragen, interviews en discussiegroepen: daarbij benader je mensen op bewust niveau, terwijl 95 procent van de aankoopbeslissingen juist onbewust worden genomen.” Braingineers belooft dit inzichtelijk te maken.

Het meet de klantbeleving met onder meer hersenscans, eyetracking en data-analyse, waarmee het zich allereerst richt op websiteoptimalisatie en tv-onderzoek. “ We meten hersenactiviteit en koppelen dit aan de focus. Zo kunnen we zien waar iemand naar kijkt (wat iemand doet) en welke invloed dit heeft op zijn hersenactiviteit. Wat de websites betreft zijn we de enige in de wereld die dit doen. Binnen een jaar zijn we (naar schatting) de nummer twee of drie in Nederland, we testen nu een online platform waarmee we internationaal kunnen opschalen en uitbreiden.”

Dat platform wordt ontwikkeld met geld van een handvol informals. "We hebben in 2016 onze methodiek geautomatiseerd. Hierdoor is onderzoek online (remote) mogelijk en kunnen we in capaciteit opschalen."




 

Challenger50 van 2016

Manon van Essen
Proforto
NICE, Nina Weerman
Jeroen Starrenburg, Denis Joannides, Onegini
Roland Wiechert
Thomas Bunnik, Pritle
Amber Mobility, Steven Nelemans, jonge ondernemer, Sprout, deelauto's
Melanie Rieback, Radically Open Security