Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2016

Dataprovider

Wat: bedrijfsdata
Wie: Marc Noët (foto), Gijs Barends en Christian Branbergen
Daagt uit: BI-bedrijven, consultants, market intelligence-bedrijven
Sinds: 2008
Medewerkers: 12

Marc Noët, Gijs Barends, Christian Branbergen struinen vanuit Groningen voor hun klanten miljoenen websites af op zoek naar bedrijfsdata, die ze gestructureerd aanleveren zodat die goed aansluit op de bedrijfsvoering. “Google is als zoekmachine goed in een simpele zoekopdracht. Maar zoek je bijvoorbeeld een groep data, bijvoorbeeld alle webwinkels in Europa die een bepaalde betaaloplossing gebruiken, dan snapt Google je niet. Wij hebben wij die lijst in een paar seconden. Een klant van ons had daar eerder 200 mensen voor in Dublin zitten om dat uit te zoeken”, zegt Noët, die het overgrote deel van zijn omzet buiten Nederland boekt.

Met de data die Dataprovider zelf verzamelt, kan het producten bouwen zonder een afhankelijkheid van derden. “Ja, we hebben een hele goede tractie buiten Nederland, met klanten als Linkedin, PayPal, Dun & Bradstreet, Symantec en zelfs Google.”