Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De 25 onder de 25 van 2014

Social Deal

Bart Oosterholt (24) en Rens van den Berg (28)

Wat: Kortingsite
Sinds: februari 2011
Omzet 2013: 12,8 miljoen euro (totale omzet die voor de aangesloten kortingspartners is gerealiseerd)
Medewerkers: 49
Waar: Den Bosch 
Website: Socialdeal.nl

Waarom zijn jullie een eigen bedrijf gestart?

‘Een gigantisch verlies aan de roulettetafel, dat was de trigger om dit ‘drama’ om te zetten in iets positiefs. Want laten we eerlijk zijn: twee studenten die hun managementstage in Zuid-Afrika doen; ‘StuFi’ op maximale lening, een land vol armoede en wij hadden het lef om duizenden euro’s te vergokken.’

‘Maar we wilden ook voor onszelf beginnen. We maakten dagen van 06:00 tot 22:00 uur in het hotel waar we werkten, voor omgerekend 90 euro per maand en zagen dat anderen er de kantjes van afliepen zonder dat wij een extra beloning kregen. Als je voor jezelf werkt heb je dat voordeel wel. Marketing trok ons altijd al en we wilden graag iets in de horeca doen.’

Als tegenpolen kennen we elkaars sterke en zwakke kanten door en door

‘Daarom zijn we met Social Deal gestart. Want hoe mooi is het dat je als ondernemer lokaal marketing kan voeren en pas kosten maakt zodra je ook daadwerkelijk nieuwe klanten in je zaak krijgt? Dat kan geen enkele andere vorm van marketing jou bieden. Dát was het begin van Social Deal.’

Wat maakt jullie bedrijf anders dan de rest van de branche?

‘Wij hebben ons concept ontwikkeld met het oog op de ondernemer, zodat hij altijd verdient aan zijn marketingcampagne bij ons, volledig ontlast wordt van administratieve rompslomp én de mogelijkheid heeft om grip te houden op zijn door ons nieuw verkregen gasten.’

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?

‘Vrij weinig eerlijk gezegd. Je merkt soms dat mensen wat sceptischer zijn als er een ‘broekie’ op de stoep staat, maar dit slaat al vrij snel om in respect zodra we laten zien dat we een goed verhaal hebben en verstand van ons vak.’

Wat hebben jullie nodig om je ambities te vervullen?

‘Elkaar. Als tegenpolen kennen we elkaars sterke en zwakke kanten door en door. We vullen elkaar aan en vormen een team. Uiteraard doen we dit samen met ons team van jonge gedreven professionals, die onze visie op elke afdeling binnen het bedrijf perfect uitdragen.’