Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2017

FEST Amsterdam

Wat: Meubelmerk
Wie: Femke Furnee
Daagt uit: Traditionele meubelmarkt
Sinds: 2013
Omzet: 1,9 miljoen euro
Medewerkers: 11 fte

Toen Femke Furnee haar huis inrichtte, merkte ze dat er nauwelijks meubelaanbod was dat qua prijs tussen de Ikea en dure designerwinkels in zat. “Het was massa-aanbod, of meubels en accessoires die ik niet kon betalen”, zegt de 30-jarige Furnee. In plaats van bij de pakken neer te gaan zitten, besloot ze “om in dit gat te springen”; FEST Amsterdam was geboren.

Middensegment

Furnee’s Mokumse meubelmerk opereert nu in het middensegment en haar producten zijn inmiddels beschikbaar op 120 verkooppunten in vijftien landen. Ook al heeft vrijwel geen van alle elf medewerkers van FEST Amsterdam een achtergrond in de meubelindustrie. “Dit stelt ons in staat een merk neer te zetten dat op een vernieuwende, creatieve manier naar de traditionele interieurmarkt kijkt. Het team van FEST Amsterdam is een dwarsdoorsnede van de eigen doelgroep en is daarom goed in staat om aan te voelen waar behoefte aan is.”

Omnichannel

Furnee verkoopt dus aan andere winkels, online via de eigen webshop, maar heeft ook een stenen winkel in Amsterdam. Eind dit jaar volgt een tweede vestiging in Utrecht. “Als dat een succes is, willen we meer winkels openen”, stelt Furnee, die al hardop droomt van een filiaal in Antwerpen. “De (internationale) markt reageert goed op ons. Het is ons gelukt om in korte tijd met succes een vernieuwende, volwaardige speler te worden in de interieurmarkt.”