Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2018

TryLikes

Wat: Feedback buttons
Wie: Steven Kroon (36) en Janneke van den Heuvel (35)
Sinds: 2015
Daagt uit: online feedbacktools
Funding: angel
Werknemers: 15
Website: Trylikes.com

Feedback valt online makkelijk te vergaren. Maar hoe lukt dat op pakweg de winkelvloer? Janneke van den Heuvel bedacht met compagnon Steven Kroon daarvoor een systeem met feedback buttons, waarmee onder meer supermarkten en hotels hun bezoekers feedback laten geven: met duimpjes omhoog of omlaag en feedback buttons in tal van emoji’s en icons kan iedereen zijn mening geven. “Consumenten drukken massaal; het is laagdrempelig, duidelijk, snel en anoniem“, zegt Van den Heuvel.

Realtime feedback

Met die feedback buttons van TryLikes zien klanten real time of klanten de groentenafdeling netjes vinden of niet, en hoe de rijen bij de kassa zich ontwikkelen. Zo halen ze de meetbaarheid die we online al gewend zijn naar de fysieke wereld. “Consumenten (waaronder wijzelf) zijn enquête- en NPS-moe. Bedrijven hebben geen idee hoe medewerkers en klanten zich in real-time voelen voor wat betreft de offline space. Daar zit een groot gat. Wij passen relevante data toe om de fysieke space net zo meetbaar te maken als de online omgeving.”

Ahold, McDonald’s zijn klant

“Wij hebben met superflexibele feedbackbuttons een unieke propositie in de markt en onderscheiden ons van de bekende ‘four smiley’ faces op airports. Onze trends en analyses leveren echt verbetering op voor employee happiness en customer experience.” De buttons zijn niet aan te slepen, zegt Van den Heuvel, die klanten bedient als Ahold, Jumbo, McDonald’s, Deutsche Bahn, Facilicom, Sodexo, Unilever maar ook kleine restaurants, mom & pop stores en events.

Pivot

De afgelopen jaren is TryLikes vooral druk geweest met productontwikkeling. “We hebben naast TryLikes Classic, met één duidelijke vraag en een like/dislike knop, nu ook losse buttons ontwikkeld. We hebben ook een systeem gebouwd dat voorspelt hoeveel kassa’s geopend of gesloten moeten worden op basis van real-time bezoekersinformatie. Nu we de market fit echt gevonden hebben en alles hebben voorbereid om te schalen, gaan we het team flink uitbouwen. Meer sales mensen en account managers. En dan volop groeien, in Benelux maar ook in Engeland, Duitsland en de VS.”