Dekbed Discounter

Wat: Webshop met beddengoed
Wie: Niels Verwij (30)
Sinds: 2014
Omzet: 40 miljoen euro
Werknemers: 54
Daagt uit: beddenwinkels
Website: dekbed-discounter.nl

Op je dertigste al een bedrijf met een omzet van 40 miljoen euro leiden, dat kunnen niet velen zeggen. Niels Verwij wel. Sinds hij in 2014 webshop voor scherp geprijsde bekbedden en bedartikelen Dekbed Discounter begon (met 5.000 euro geleend geld van zijn ouders), groeide zijn bedrijf als kool. Met een serieus marktaandeel van 10 procent daagt hij inmiddels alle bricks-and-mortar-beddenwinkels uit. Online kan Verwij immers goedkoper leveren dan de offline-reuzen en consumenten hoeven er niet meer de deur voor uit.

Innovatief leasemodel

Dat Verwij meer is dan zomaar een internetmarktman met dekens en lakens, bewijst hij door zijn innovatieve leasemodel voor banken en boxsprings, waar hij sinds enige tijd de markt mee opgaat. Het leasen van producten heeft de toekomst, als we bedrijven als Auping en Beter Bed mogen geloven. Het is beter voor het milieu en het is een mooi verdienmodel voor bedrijven, consumenten kunnen erdoor betalen naar gebruik. Verwij stelt het model in zijn branche zelfs te hebben geïntroduceerd.

“Dekbed Discounter onderscheidt zich in de branche door altijd voorop te lopen met nieuwe ontwikkelingen”, vindt Verwij. “Dit komt door het jonge en dynamische team, maar ook door de spraakmakende acties die wij neerzetten en het motto ‘overtref altijd de klantverwachting’.”

Verdere groei

Groeien blijft voorlopig een constante factor in het leven van Dekbed Discounter. Dit jaar verwacht Verwij uit te komen op wel 100 miljoen euro omzet. Desbed Discounter schrijft daarvoor wel twee- tot drieduizend orders per dag, waarmee het de grootste webshop in beddengoed is van de Benelux.

Overnames doen schuwt Verhij voor die groei niet, getuige recent nog de overname van het failliete Koopjedeal.nl. Ook blijft Verwij nieuwe productgroepen aan zijn assortiment toevoegen, zoals meubelen en woonaccessoires. Het idee is dat de klant uiteindelijk alles voor in huis bij Verwij en de zijnen moet kunnen kopen. 

Challenger50 2019 partners

Challenger50 2019 partners

De Challenger50 van 2019 wordt mede-mogelijk gemaakt door:

De Sprout Challenger50 2019 wordt mede mogelijk gemaakt door EY, DeGiro en Snap inc.

Challenger50 van 2019

Lotte Leufkens, CloudCuddle
Jorrit van Wijk, Sven Braam, Bram de Bruin, Sneleentaxi
Elestor
Edwin Blom, Bart van de Kooijk, Olivier van Oord, Minibrew
Quinten Selhorst, Maarten Poot, Felyx
Peter Post, Mosa Meat
Jeroen Koopman, NewBe
Sjoerd Wennekes, Hester le Riche, Mathijs Konings (Active Cues)
Jonna Fassbender, Stylescript
Blanco, Dennis Overbeeke, Joost Walgemoed, Bernadette Wijnings
Thijs van der Heide, Rumag
Rina Joosten-Rabou, Seedlink
Channable
Lars Evers, Noel Wilson, Jellow