Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gamechangers 2015

Geophy

Opgericht door:  Teun van den Dries
In: 2013
Eigenaren:  Teun van den Dries
Game: marktonderzoek
Product: transparante vastgoeddata
Cijfers: In het Delftse kantoor werken inmiddels 20 mensen aan het bijhouden van het dataplatform. Begin dit jaar kwam er een kantoor in Londen bij om de Britse markt te kunnen bedienen, en ook de andere 30 buitenlanden. Dat zijn kort gezegd de landen die een ‘investment grade’-status hebben bij de kredietbeoordelaars, dus Europa, China, Japan en enkele landen in het Midden-Oosten zoals Dubai.

Profiel
De vastgoedwereld was altijd redelijk gesloten, totdat GeoPhy (eerder bekend als: OfficeRank) zijn intrede deed. In het Delftse kantoor worden alle data over vastgoed verzameld, van leegstandspercentages tot taxaties en transacties. Zo worden 1.200 open datasets aan elkaar gekoppeld. Een goudmijn voor iedereen in de branche. En voor GeoPhy zelf natuurlijk ook…
Die data komen uit openbare bronnen en van marktpartijen, zoals het Kadaster, maar ook bijvoorbeeld huurcontracten die door eigenaren beschikbaar worden gesteld. De methodiek werkt met algoritmen en 1.200 open datasets die aan elkaar gekoppeld worden. Daar komt een score op een schaal tussen 1 en 200 uitrollen die de kwaliteit van een vastgoedobject uitdrukt.

Waarom Gamechanger?
GeoPhy maakt de vastgoedwereld een stuk transparanter met hun big data model. Klanten krijgen veel waarde (realtime data en analyse) terug voor hun dataabonnement. Dit helpt investeerders bij hun beleggingsbeslissingen en risico-analyses.
StartupDelta
, broedplaats van jong en innovatieve bedrijven, noemt GeoPhy 'één van de vijf snelst groeiende startups van Nederland'.

Meer op MT.nl: Transparantie is disruptive in vastgoedsector, bewijst GeoPhy