Studytube

Wat: Leerplatform
Wie: Homam Karimi (36) en Gerhard Riphagen (35)
Sinds: 2010
Omzet: Niet voor publicatie
Werknemers: 80
Daagt uit: Traditionele learning-managementsystemen
Website: studytube.nl

Studytube wil het volledige potentieel benutten van medewerkers. Met dat doel voor ogen zijn Homam Karimi en Gerhard Riphagen negen jaar terug begonnen met het bouwen van een learning experience-platform. En met succes, want inmiddels telt Studytube meer dan 80 medewerkers en een omzetgroei van 755 procent over de laatste vier jaar.

Het idee van een leerplatform is ontstaan in de schoolbanken. Als student rechten zat Karimi samen met nog zo’n 400 andere studenten te luisteren naar een verhaal die voor iedereen exact hetzelfde was. Hij had al snel door dat je op die manier niet de potentie van de studenten benut. “Onderwijs zou net als Google moeten zijn: als ik iets zoek, krijg ik andere resultaten dan wanneer een ander iets zoekt”, legt Karimi uit. “Dat maakt het persoonlijk en relevant. In het onderwijs is dat gek genoeg totaal niet het geval. Onderwijs is het minst gedifferentieerde product, terwijl dit het meest gedifferentieerde product zou moeten zijn.”

Onder één dak

De gedachte die Karimi toen had, staat nog steeds overeind. Belangrijk verschil is dat Studytube zich uitsluitend focust op organisaties. Karimi: “Ons doel is om leren binnen organisaties optimaal te faciliteren en alle belemmeringen rondom groei en ontwikkeling weg te nemen om zo het volledige potentieel van de medewerker te realiseren. Hiervoor bieden we een compleet leerplatform om opleidingen te vinden, boeken, managen én volgen. Het platform is intuïtief en nodigt medewerkers uit om op ontdekking te gaan, om samen te werken en elkaar te inspireren. Kortom, alles voor de ontwikkeling onder één dak.”

Dat dit een succesformule is, blijkt wel uit de cijfers. Op dit moment maken meer dan tweehonderd organisaties gebruik van Studytube, zijn er al meer dan duizend aangesloten opleiders en groeit het bedrijf ieder jaar honderd procent in omzet. “Dit zijn cijfers om trots op te zijn”, beaamt Karimi. “Toch zijn we er nog niet niet. Onze ambitie is om uiteindelijk op internationaal niveau dé aanbieder te worden van het meest complete learning experience-platform.”

Luisteren

Het succes is mede te danken aan de werkwijze van Studytube. Karimi: “We werken markttrends-georiënteerd. Dat betekent dat we continu kijken naar de ontwikkelingen. Dat kan alleen als je goed luistert naar je klanten. Dat hebben we altijd al gedaan. Zij weten immers als geen ander welke problemen er spelen. Daarnaast leven we in een wereld die zó snel verandert. Dat vraagt om wendbare organisaties, die snel kunnen inspelen op de veranderende omstandigheden en die medewerkers aansporen zich constant te blijven ontwikkelen. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer we dit blijven doen, dat we onze ambitie meer dan waar gaan maken.”

Challenger50 2019 partners

Challenger50 2019 partners

De Challenger50 van 2019 wordt mede-mogelijk gemaakt door:

De Sprout Challenger50 2019 wordt mede mogelijk gemaakt door EY, DeGiro en Snap inc.

Challenger50 van 2019

Quinten Selhorst, Maarten Poot, Felyx
Peter Post, Mosa Meat
Jeroen Koopman, NewBe
Sjoerd Wennekes, Hester le Riche, Mathijs Konings (Active Cues)
Jonna Fassbender, Stylescript
Blanco, Dennis Overbeeke, Joost Walgemoed, Bernadette Wijnings
Thijs van der Heide, Rumag
Rina Joosten-Rabou, Seedlink
Channable
Lars Evers, Noel Wilson, Jellow
Lotte Leufkens, CloudCuddle
Jorrit van Wijk, Sven Braam, Bram de Bruin, Sneleentaxi
Elestor
Edwin Blom, Bart van de Kooijk, Olivier van Oord, Minibrew